سرویس هیجان انگیز گوگل برای گیمرها رونمایی شد

4764745555 - سرویس هیجان انگیز گوگل برای گیمرها رونمایی شد

اواسط سال ۲۰۲۲ بود که گوگل از یک سرویس جدید و بسیار هیجان انگیز خبر داد، امکان اجرای بازی‌های موبایل بر روی رایانه‌های شخصی و لپ تاپ بدون نیاز به نرم‌افزارهای شخص ثالث. حالا این سرویس وارد مرحله آزمایشی شده و در برخی کشورها دسترسی کاربران به آن ممکن شده است.

گوگل به‌تازگی نسخه بتای اپلیکیشن بازی‌های گوگل پلی برای پی‌سی (Google Play Games for PC) را برای سیستم‌عامل‌های ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱ مایکروسافت منتشر کرده است و وعده تجربه‌های بزرگ‌تر و جسورانه‌تر از بازی‌های موبایلی بر روی رایانه‌های شخصی را داده است.

با توجه به آنچه در صفحه رسمی این سرویس جدید گوگل آمده است، گوگل پلی گیمز (Google Play Games) یک اپلیکیشن برای رایانه‌های شخصی مجهز به جدیدترین سیستم‌عامل‌های مایکروسافت است که به شما اجازه می‌دهد بازی‌های محبوب موبایل را روی کامپیوتر دسکتاپ یا لپ‌تاپ ویندوزی خود دانلود و اجرا کنید.

47476554 - سرویس هیجان انگیز گوگل برای گیمرها رونمایی شد

علاوه بر امکان تجربه بازی‌های موبایلی بر روی رایانه‌های شخصی، این اپلیکیشن امکان پشتیبانی مستقیم از موس و کیبورد، همگام‌سازی لحظه‌ای بین دستگاه‌ها و امکان استفاده از امتیازان گوگل پلی (Google Play Points) را دارد.

علاوه بر ۳ منطقه اصلی لیست شده در نسخه بتا (هنگ کنگ، کره جنوبی و تایوان)، اکنون گوگل پلی گیمز به طور رسمی از در کشورها و مناطق دیگری نیز عرضه شده است. نسخه جدید این اپلیکیشن ویندوزی اکنون در ۱۰ کشور دیگر از جمله استرالیا، برزیل، کانادا، اندونزی، مالزی، مکزیک، فیلیپین، سنگاپور، تایلند و ایالات متحده نیز عرضه شده است.

در حال حاضر تنها شهروندان ساکن این کشورها می‌توانند با داشتن یک اکانت رسمی در گوگل پلی برای دانلود و نصب Google Play Games بر روی سیستم‌عامل ویندوز اقدام کنند.

214432342 - سرویس هیجان انگیز گوگل برای گیمرها رونمایی شد

مشخصات سیستم مورد نیاز برای سرویس جدید گوگل

شرکت گوگل اعلام کرده است که حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بدون مشکل اپلیکیشن Google Play Games روی کامپیوتر به شرح زیر است:

سیستم‌عامل: ویندوز ۱۰ (نسخه V2004 و بعد از آن)
حافظه ذخیره‌سازی: حافظه پرسرعت SSD با حداقل ۱۰ گیگابایت فضای خالی
گرافیک: پردازنده گرافیکی UHD Graphics 630 اینتل
پردازنده: پردازنده دارای حداقل ۴ هسته پردازشی
حافظه رم: ۸ گیگابایت حافظه رم
گوگل در نهایت تصریح کرد که تاریخ انتشار رسمی این سرویس بسته به مناطق مختلف، متغیر خواهد بود و این شرکت به دنبال گسترش سرویس راه‌اندازی بازی‌های موبایل بر روی رایانه‌های شخصی است و احتمالاً تا اواخر سال جاری شاهد دسترسی عمومی کاربران به آن خواهیم بود. در حال حاضر گوگل هیچ برنامه‌ای برای راه‌اندازی این سرویس روی macOS ندارد.

منبع : شهر سخت افزار

 

همچنین بررسی کنید ...

شایعات تأخیر GTA 6, نگرانی‌ها بی‌مورد است؟

هفته گذشته، گزارش‌هایی مبنی بر تأخیر احتمالی GTA 6 تا سال ۲۰۲۶ منتشر شد که …