نینتندو سوییچ ارزان نمی شود

35345345 - نینتندو سوییچ ارزان نمی شود

رئیس شرکت نینتندو در مصاحبه‌ی اخیر خود اعلام کرد با وجود عمر زیاد نینتندو سوییچ و دشواری تداوم فروش آن در آینده، برنامه‌ای برای کاهش قیمت این کنسول وجود ندارد.

کنسول دستی نینتندو سوییچ به زودی وارد هفتمین سال عمر خود خواهد شد و در حالی که کنسول‌های قبلی شرکت نینتندو با رسیدن به این عمر، معمولا نشانه‌هایی از افت فروش را نشان می‌دادند، نینتندو سوییچ هیچ نشانه‌ای پیرامون کاهش محبوبیت و افت فروش را ندارد. طبق آمار رسمی، نینتندو سوییچ تا پایان سال ۲۰۲۲ به فروش بیش از ۱۲۲ میلیون دستگاه در سراسر جهان رسیده است و با وجود اینکه شرکت نینتندو پیش‌بینی خود از فروش این کنسول در باقیمانده‌ی سال مالی جاری را کاهش داده، اما گزارش‌ها نشان می‌دهند که این شرکت همچنان به ادامه‌ی فروش قدرتمند کنسول کنونی خود تا حداقل یک سال دیگر، امید دارد.

ادامه‌ی عمر نینتندو سوییچ، یک قلمرو ناشناخته برای کنسول‌های نینتندو به شمار می‌آید و به نظر می‌رسد این شرکت ژاپنی نیز از این موضوع کاملا آگاه است. در همین راستا اخیرا شونتارو فوروکاوا (Shuntaro Furukawa)، رئیس شرکت نینتندو، در جلسه‌ی پرسش و پاسخ اخیر با سرمایه‌گذاران به همین موضوع اشاره کرد و توضیح داد که حفظ روند فروش کنونی برای نینتندو سوییچ در آینده دشوار خواهد بود.

فوروکاوا در این باره افزود: «ما معتقدیم که اکنون در حال ورود به قلمروی ناشناخته‌ای در تجارت اختصاصی کنسول‌های بازی خود هستیم. در این قلمرو فروش سخت‌افزاری با همان روند قبلی، آسان نخواهد بود؛ در نتیجه متوجه شدیم که چالش جدید ما، مصرف‌کنندگانی هستند که قصد خرید کنسول‌های جدید، جایگزین یا اضافی را دارند و ما باید آن‌ها را برای انتخاب نینتندو سوییچ متقاعد کنیم.»

فوروکاوا در ادامه توضیح داد که شرکت نینتندو قصد دارد از طریق ارائه‌ی ترکیبی از عناوین جدید و نسخه‌های بازسازی شده‌ی آثار قدیمی، خریداران بیشتری را جذب کند.

وی افزود: «ما معتقدیم که فرصت‌هایی برای مشتریان جدید وجود خواهد داشت تا محصولات ما را با پیشنهاد ترکیبی بازی‌های جدید و کلاسیک خریداری کنند. ما همچنین اعتقاد داریم که ادامه‌ی چرخه عمر نینتندو سوییچ به ارائه‌ی فرصت‌هایی برای تجربه‌‌ی بازی‌های بیشتر توسط مصرف‌کنندگان وابسته است؛ به عنوان مثال در ماه دسامبر گذشته، تعداد کلی بازیکنان نینتندو سوییچ به رکورد بالایی رسید و بسیاری از آن‌ها به تجربه‌ی بازی‌های این کنسول ادامه دادند؛ بنابراین، نشان دادن جذابیت‌های نینتندو سوییچ از طریق پیشنهاد بازی‌های آینده به مشتریانی که قصد جایگزین کردن کنسول بازی، خرید یک کنسول جدید یا پلتفرم بازی اضافی را دارند، ضروری است.»

در نهایت، فوروکاوا به موضوع کاهش قیمت نینتندو سوییچ به خاطر افزایش عمر آن اشاره کرد و توضیح داد که در حال حاضر شرکت نینتندو قصد ندارد قیمت مدل‌های مختلف نینتندو سوییچ را بخاطر افزایش فروش، کاهش دهد.

رئیس نینتندو افزود: «در رابطه با استراتژی قیمت‌گذاری نینتندو سوییچ، ما تمام تلاش خود را برای حفظ ارزش و قیمت سخت‌افزار و نرم‌افزار آن در برنامه‌ریزی استراتژی تجارت بلندمدت خود انجام داده‌ایم. ما اعتقاد داریم که هر تغییری در این سیاست و در این مرحله، غیرضروری خواهد بود.»

شرکت نینتندو در گذشته تایید کرده بود که به دنبال افزایش قیمت کنسول‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس/اس، این شرکت برنامه‌ای برای افزایش قیمت نینتندو سوییچ ندارد. با وجود تصمیم نینتندو به عدم کاهش قیمت کنسول خود، با توجه به انحصاری‌های قدرتمند آینده‌ی نینتندو سوییچ می‌توان پیش‌بینی‌ کرد که به فروش بالای خود ادامه دهد.

گفتنی است که شرکت نینتندو هم‌اکنون بازی‌های Metroid Prime Remastered ،The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom ،Pikmin 4 ،Advance Wars 1+2: Re-Boot Camp و عناوین دیگری را برای کاربران کنسول نینتندو سوییچ در دست توسعه دارد.

منبع : گیم فا

 

همچنین بررسی کنید ...

شایعات تأخیر GTA 6, نگرانی‌ها بی‌مورد است؟

هفته گذشته، گزارش‌هایی مبنی بر تأخیر احتمالی GTA 6 تا سال ۲۰۲۶ منتشر شد که …