سرویس بازی ابری گوگل Stadia امروز تعطیل می‌شود

3534534534 - سرویس بازی ابری گوگل Stadia امروز تعطیل می‌شود

گوگل سرویس بازی ابری خود موسوم‌به Stadia را از امروز (۱۸ ژانویه ۲۰۲۳) به‌طور رسمی تعطیل می‌کند.

سرویس بازی ابری گوگل استادیا از امروز مورخ ۲۸ دی ۱۴۰۱ رسماً تعطیل می‌شود زیرا نتوانست اهدافی که برای آن درنظر گرفته شده بود را برآورده سازد. سرورهای گوگل که میزبانی این پلتفرم را برعهده دارند از امروز خاموش خواهند شد.

گوگل استادیا فعالیت خود را از نوامبر ۲۰۱۹ آغاز کرد. این سرویس به‌نحوی طراحی شد تا امکان اجرای بازی‌های ابری را روی طیف گسترده‌ای از دستگاه‌ها ازجمله کامپیوترهای شخصی، کروم‌بوک‌ها، مک، آیفون و آیپد فراهم کند.

اوایل سال جاری و مدت کوتاهی پس از منحل شدن تنها استودیو بازی‌سازی استادیا یعنی Stadia Games and Entertainment (SG&E) گزارش‌هایی درمورد عدم استقبال گیمرها از این پلتفرم منتشر شد. این استویو درحالی به‌کار خود خاتمه داد که فقط دوسال از عمر آن گذشته بود.

گوگل در سپتامبر ۲۰۲۲، خبر تعطیلی استادیا را اعلام کرد و وعده داد که پول افرادی که اشتراک خریداری کرده‌اند را به آن‌ها پس خواهد داد. این شرکت از آن زمان بازپرداخت وجه کاربران را آغاز و اعلام کرد بیشتر بازپرداخت‌ها تا پایان روز جاری انجام خواهد شد.

به‌نوشته‌ی مک‌رومرز، کنترلرهای استادیا برای اتصال مستقیم به سرورهای این سرویس از وای‌فای بهره می‌برند، اما یک تراشه‌ی بلوتوث بلااستفاده نیز در آن‌ها وجود دارد؛ بنابراین گوگل ابزاری را دراختیار دارندگان این لوازم‌جانبی قرار خواهد داد تا بتوانند ازطریق بلوتوث آن را به کامپیوتر یا کنسول‌های بازی متصل کنند. در بیانیه‌ی گوگل آمده است:

توجه کنید که این به‌روزرسانی، اتصال وای‌فای را برای همیشه غیرفعال خواهد کرد.- گوگل

شایان‌ذکر است همه‌ی فعالیت‌های مربوط به کسب‌وکار پلتفرم بازی ابری استادیا ازجمله تراکنش‌های درون برنامه‌ای، طی چندماه اخیر غیرفعال شده بود.

منبع : زومیت

همچنین بررسی کنید ...

هل‌درایورز ۲, جناح جدیدی در راه است!

پس از رفع مشکلات سرور بازی هل‌درایورز ۲ ، استودیو Arrowhead Game به‌روزرسانی‌های جدیدی برای …