هیدئو کوجیما، خالق افسانهای بازیهای ویدیویی، در گفتوگویی با The Washington Post درباره شایعات مربوط به Death Stranding 2: On the Beach صحبت کرد و توضیح داد که برخلاف ادعاها، این بازی را عمداً عجیبتر نکرده است. این اظهارات در پاسخ به صحبتهای Woodkid، آهنگساز بازی، مطرح شد که گفته بود کوجیما پس از بازخوردهای بیش از حد مثبت نسخه اول، تصمیم به عجیبتر کردن دنباله گرفته است.

کوجیما در این مصاحبه تأکید کرد که سوءتفاهم درباره صحبتهای Woodkid رخ داده و هدف او هرگز عجیبتر کردن بازی بهصورت عمدی نبوده است. او گفت:
این فقط یک اثر جانبی است از اینکه این بازی، یک بازی هیدئو کوجیماست.
او افزود:
چیزی که گفتم این بود که بازی نباید بهراحتی قابل هضم باشد. اثری که هضمش سخت باشد، مدتها در ذهن مخاطب میماند. این یعنی میخواستم متفاوت عمل کنم.
تغییرات Death Stranding 2 برای تجربهای بهتر
برخلاف تصورات، کوجیما فاش کرد که پس از تستهای متمرکز (Focus Testing)، تغییراتی در Death Stranding 2 اعمال کرده تا بازی قابل بازیتر و سرگرمکنندهتر شود. این تغییرات شامل تعدیل برخی ویژگیهای پیچیده برای بهبود تجربه کاربری بوده است. این رویکرد نشان میدهد که کوجیما به دنبال تعادل بین خلاقیت منحصربهفرد خود و جلب رضایت گستردهتر مخاطبان است.
جشن دهمین سالگرد Kojima Productions
کوجیما همچنین به دهمین سالگرد تأسیس استودیوی Kojima Productions اشاره کرد و آن را «جشن ارتباطاتی» توصیف کرد که این استودیو با طرفداران و صنعت بازیسازی ساخته است. او در ادامه فاش کرد که یکی از صحنههای مخفی Death Stranding 2 تنها نیمی از فرآیند ضبط حرکات (Motion Capture) را طی کرده و هنوز در حال تکمیل است.
چرا Death Stranding 2 همچنان خاص است؟
Death Stranding 2: On the Beach با داستان عمیق، گیمپلی نوآورانه و سبک بصری خیرهکننده، ادامهای بر میراث کوجیما در خلق تجربههای بهیادماندنی است. این بازی که برای عرضه در سال ۲۰۲۶ برنامهریزی شده، با حضور ستارگانی مثل Elle Fanning و Norman Reedus، یکی از موردانتظارترین عناوین نسل جدید محسوب میشود.
اگر طرفدار بازیهای هیدئو کوجیما هستید، نظرتون درباره این اظهارات چیه؟ آیا منتظر تجربهای عجیبتر در Death Stranding 2 هستید یا ترجیح میدید بازی قابلفهمتر باشد؟ در کامنتها بنویسید!
