چرا Minecraft برای کنسول PS5 عرضه نشد؟

8797897897887789 - چرا Minecraft برای کنسول PS5 عرضه نشد؟

فیل اسپنسر (Phil Spencer)، رئیس بازی‌های ایکس باکس، می‌گوید که در ابتدای نسل، شرکت سونی تمایلی به فرستادن کیت توسعه PS5 برای Minecraft به مایکروسافت نداشت.

روز جاری و در جریان روز دوم از دادگاه شنیداری مایکروسافت و FTC درباره قرارداد خرید اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard)، فیل اسپنسر شرکت سونی را برای عدم عرضه Minecraft روی پلی استیشن ۵ مورد سرزنش قرار داد.

وی ادعا کرد که سونی قبل از عرضه این کنسول در سال ۲۰۲۰، نسبت به ارائه کیت‌های توسعه آن مردد بود: «در همان زمانی که سونی کیت‌های توسعه پلی استیشن ۵ را برای سایر توسعه‌دهندگان ارسال می‌کرد، در تحویل آن به ما تمایلی نداشت که این موضوع ما را نسبت به سایر سازندگان، در مضیقه قرار می‌داد. من فکر می‌کنم سونی می‌توانست به همان سادگی که کیت‌های توسعه را برای باقی ناشرها ارسال کرد، برای ما هم بفرستد.»

البته در حال حاضر، بازی‌بازانِ پلتفرم پلی استیشن از تجربه Minecraft محروم نیستند چراکه می‌توانند نسخه PS4 آن را روی PS5 بازی کنند. حتی برخی از کارشناسان صنعت بازی‌های ویدیویی می‌گویند که به‌نظر می‌رسد کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس/اس هم نسخه مخصوص به خود را دریافت نکرده‌اند؛ بنابراین در این زمینه، هر دو کنسول نسل نهمی سونی و مایکروسافت از شرایط یکسانی برخوردارند.

با این وجود، FTC به مایکروسافت خاطرنشان کرد که سه سال از عرضه پلی استیشن ۵ گذشته است و در این مدت آن‌ها برای انتشار Minecraft روی پلی استیشن ۵ وقت کافی داشته‌اند. اسپنسر نیز اینطور پاسخ داد که ایکس باکس به دنبال «افزایش حداکثری موفقیت Minecraft» بوده است.

ضمناً درباره Minecraft Dungeon نیز بحث شد و اینطور که مایکروسافت اعلام می‌کند، در ابتدا قرار بود تا این بازی فقط برای رایانه‌های شخصی عرضه شود اما در نهایت کار به جایی رسید که روی تمامی پلتفرم‌ها منتشر شد (به جز پلی استیشن ۵).

از زمان برگزاری دادگاه FTC، اخبار جالبی از اتفاقات درونی و پشت صحنه دنیای بازی‌های ویدیویی شنیده‌ایم. به عنوان مثال، حال می‌دانیم که نظر واقعی فیل اسپنسر درباره پلی استیشن، این است که عوامل ایکس باکس با رقیبی متخاصم و متهاجم روبرو هستند و اگر خطر انحصار طلبی سونی برای Starfield وجود نداشت، آن‌ها تا اینقدر به خرید بتسدا (Bethesda) ترغیب نمی‌شدند.

منبع : گیم فا

 

همچنین بررسی کنید ...

تجربه تلخ وارزون موبایل با انبوه ربات‌ها

انتشار وارزون موبایل با استقبال پرشور گیمرها همراه بود، اما مشکلات متعددی از جمله عدم …