احتمالا استیم دک از بازی Starfield پشتیبانی می‌کند

34534534535 - احتمالا استیم دک از بازی Starfield پشتیبانی می‌کند

تاد هاوارد، کارگردان بازی Starfield گفته که جزئیات مربوط‌به پشتیبانی کنسول دستی استیم دک از بازی جدید بتسدا بعداً اعلام می‌شود تا همچنان امید طرفداران را زنده نگه دارد.

تاد هاوارد، کارگردان بازی Starfield در جریان پادکست Xcast با مایک هاوارد و گری ویتا به گفت‌وگو نشسته تا درباره بازی استارفیلد و هیجان و انتظار طرفداران برای تجربه جدیدترین بازی نقش‌آفرینی بتسدا صحبت کنند. هاوارد در بخشی از صحبت‌های خود درباره تنظیمات Accessibility و مسائل مربوط‌به آن اشاره کوتاهی به توسعه‌ی تجربه گیمینگ ازطریق استریم و تجهیزات قابل حمل داشته که باعث شد تا مایک هاوارد از او درباره احتمال پشتیبانی استیم دک از Starfield سؤال کند.

جایی‌که به‌نظر می‌رسد او به‌طور کلی این احتمال را رد نمی‌کند. مایک هاوارد سؤال خود را اینطور مطرح می‌کند: «شما درباره کنسول‌های دستی صحبت کردید؛ آیا می‌توانید به ما بگویید که استارفیلد از استیم دک هم پشتیبانی می‌کند یا خیر؟ آیا اصلاً روی همچین چیزی تمرکز داشتید؟ یا اینکه قصد داشته باشید تا بعداً به آن بپردازید؟» تاد هاوارد نیز در پاسخ به او می‌گوید: «بله، بعداً درباره این موضوع صحبت خواهیم کرد.»

لذا همان‌طور که مشاهده می‌کنید، پاسخ تاد هاوارد لزوماً چشم انداز مثبتی را برای پشتیبانی احتمالی استیم دک از استارفیلد در مقابل ما نمی‌گذارد اما از طرفی این احتمال را کاملاً رد نمی‌کند. صفحه فروشگاه استیم این مشخصات را برای حداقل مشخصات سیستم جهت اجرای بازی استارفیلد قرار داده است:

پردازنده: AMD Ryzen 5 2600X یا Intel Core i7-6800K
۱۶ گیگابایت حافظه رم
کارت گرافیک: AMD Radeon RX 5700 یا NVIDIA GeForce 1070Ti
۱۲۵ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی SSD

همان‌طور که وبسایت PCGamer نیز به آن اشاره دارد، مشخصات فنی استیم دک چندان با مشخصات حداقلی مورد نیاز برای اجرای استارفیلد مطابقت ندارد اما باتوجه‌به اینکه برخلاف عرف پی سی گیمینگ مبنی‌بر استفاده از نمایشگرهای استاندارد 1080p، روی این دستگاه رزولوشنِ هدف 800p است، می‌توان بهینه‌سازی آن برای اجرا روی یک کنسول دستی را محتمل فرض کرد. اما اگر این چنین هم باشد، نمی‌توان نرخ فریم بالای ۳۰‌ فریم‌برثانیه را برای آن متصور شد که البته در خصوص کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس نیز به همین نحو خواهد بود.

حداکثر نرخ فریم قابل اجرای بازی Starfield روی کنسول‌های نسل نهمی مایکروسافت موضوعی بود که بحث و گفتگوی زیادی را در اینترنت به وجود آورد. گروهی به این خبر واکنش منفی نشان دادند که باعث شد فیل اسپنسر و تاد هاوارد هر دو به دفاع از انتخاب توسعه‌دهندگان این بازی در محدود کردن یکی از موردانتظارترین بازی‌های سال به نرخ ۳۰ فریم‌بر‌ثانیه بپردازند. اسپنسر گفته بود که قفل کردن نرخ فریم اجرای تصاویر این بازی روی کنسول‌ها یک تصمیم فنی و «خلاقانه» بوده و هاوارد نیز اعلام کرده بود که بتسدا به‌دنبال پیوستگی و ثبات در نحوه اجرای بازی بوده و باوجود اجرای عالی بازی، استودیو نمی‌خواست تا بازیکنان هرگز به این مسئله فکر کنند.

منبع : زومجی

همچنین بررسی کنید ...

نینتندو سوییچ ۲, نبرد حدس‌ها برای یافتن نامی درخشان!

کنسول نینتندو سوییچ، دنیای بازی را فتح کرد و به سلطان بلامنازع نسل خود تبدیل …