شکل VRR در PS5 و PS5 Pro عملکرد برخی بازی‌ها را مختل می‌کند

گزارش‌های جدید نشان می‌دهند که فعال کردن قابلیت VRR (نرخ نوسازی متغیر) در کنسول‌های پلی استیشن 5 و مدل احتمالی PS5 Pro می‌تواند منجر به مشکلات عملکردی در برخی بازی‌ها شود. بررسی‌های انجام شده توسط دیجیتال فاندری نشان می‌دهد که فعال‌سازی VRR و نرخ فریم آزاد باعث ایجاد لگ‌های مقطعی در فواصل زمانی کوتاه (تقریباً هر هشت ثانیه یک‌بار) می‌شود.

این مشکل در بازی‌هایی نظیر Hogwarts Legacy، Resident Evil 4 Remake، Kingdom Come: Deliverance 2، The Last of Us Part 2 Remastered و Elden Ring مشاهده شده است. در مقابل، بازی‌هایی مانند God of War Ragnarok و Gran Turismo 7 در تست‌های مشابه هیچ مشکلی نشان ندادند.

دیجیتال فاندری این مشکل را روی چندین مدل تلویزیون مختلف آزمایش کرده و به نتایج مشابهی رسیده است. نکته قابل توجه این است که بازی Kingdom Come: Deliverance 2 روی کنسول ایکس باکس سری ایکس با فعال بودن VRR چنین مشکلی ندارد. اگرچه تغییر ورودی تلویزیون به طور موقت لگ‌ها را برطرف می‌کند، اما این یک راه حل دائمی نیست.

برخی از کاربران احتمال می‌دهند که این مشکل ناشی از یک خطای گرد کردن در پردازش فرکانس تصویر (احتمالاً تفاوت بین 119.88 هرتز استاندارد NTSC و پردازش 120 هرتزی توسط کنسول) یا یک باگ در کتابخانه نرم‌افزاری سونی باشد که تنها توسط برخی توسعه‌دهندگان استفاده می‌شود.

تاکنون شرکت سونی در مورد این مشکل اظهار نظری نکرده است و باید منتظر ماند تا اطلاعات بیشتری در خصوص راه حل‌های احتمالی ارائه شود.

همچنین بررسی کنید ...

تلاش نینتندو برای رفع تنگناهای سخت‌افزاری سوییچ در نسل جدید

بر اساس آخرین اظهارات رسمی، شرکت نینتندو با کنسول Switch 2 قصد دارد نقاط ضعف …