ایکس‌باکس با تعهد به حفظ تاریخچه بازی‌ها

سارا باند، رئیس ایکس‌باکس، با تشکیل تیمی مجزا، تعهد این شرکت به حفظ بازی‌های قدیمی و ارائه قابلیت backwards compatibility در کنسول‌های آینده را نشان داد.

طبق گزارش‌های داخلی به‌دست‌آمده از وب‌سایت Windows Central، مایکروسافت تیمی مجزا را برای تمرکز بر روی حفظ بازی‌های قدیمی و تضمین سازگاری آن‌ها با سخت‌افزار نسل آینده ایکس‌باکس تشکیل داده است. این اقدام نشان‌دهنده تعهد سارا باند، رئیس ایکس‌باکس، به حفظ تاریخچه غنی بازی‌های این شرکت و ارائه آن‌ها به نسل‌های آینده است.

باند در بیانیه‌ای در این خصوص می‌گوید: “ما تیمی جدید را برای تمرکز بر روی حفظ بازی‌های قدیمی تشکیل داده‌ایم و این موضوع برای همه ما در ایکس‌باکس و کل صنعت بازی اهمیت زیادی دارد. ما در حال ساختن تاریخچه‌ای غنی و ارزشمند از بازی‌ها هستیم و متعهدیم که این عناوین شگفت‌انگیز را برای نسل‌های آینده نیز حفظ کنیم.”

او در ادامه به برنامه‌های آینده ایکس‌باکس در زمینه سخت‌افزار بازی اشاره می‌کند و می‌گوید: “نزدیک به شش ماه از زمانی که ما به‌عنوان یک تیم گرد هم آمدیم می‌گذرد و در این مدت به دستاوردهای بزرگی دست پیدا کرده‌ایم. همه ما به آنچه که به آن دست پیدا کرده‌ایم افتخار می‌کنیم و برای فرصت‌های پیش رو هیجان‌زده هستیم. ما با تمام توان در حال حرکت به سمت نسل بعدی سخت‌افزار ایکس‌باکس هستیم و هدف ما ارائه بزرگ‌ترین جهش تکنولوژیکی است که تاکنون در یک نسل شاهد آن بوده‌ایم.”

لازم به ذکر است که اسناد حقوقی مایکروسافت که در سپتامبر ۲۰۲۳ فاش شده بود، نشان‌دهنده برنامه‌های این شرکت برای معرفی مدل جدیدی از کنسول ایکس‌باکس سری ایکس با نام رمز “بروکلین” بود. این کنسول تمام دیجیتال قرار بود در نوامبر ۲۰۲۴ با قیمت ۴۹۹ دلار عرضه شود. با این حال، به‌نظر می‌رسد که برنامه‌های ایکس‌باکس در این زمینه تغییر کرده است.

همچنین بررسی کنید ...

تجربه تلخ وارزون موبایل با انبوه ربات‌ها

انتشار وارزون موبایل با استقبال پرشور گیمرها همراه بود، اما مشکلات متعددی از جمله عدم …