نینتندو در سال جاری محصول جدیدی ندارد

45535355445 - نینتندو در سال جاری محصول جدیدی ندارد

نینتندو اعلام کرد با اینکه فروش سخت‌افزاری نینتندو سوییچ کاهش یافته است اما این شرکت هیچ برنامه‌ای برای عرضه سخت‌افزار جدید تا قبل از آوریل ۲۰۲۴ ندارد.

به گفته نینتندو، ۱۲۵.۶۲ میلیون واحد از کنسول سوییچ تا پایان مارس امسال فروخته شده است که نسبت به آمار فروش سالانه، ۲۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد. نینتندو در گزارش عملکرد مالی سال گذشته خود تایید کرد که از مارس سال گذشته تا مارس امسال بیش از ۱۷.۹۷ میلیون کنسول فروخته است؛ با این وجود رقم اعلام شده نسبت به هدف اولیه ۲۱ میلیونی و هدف مورد تجدیدنظر واقع شده ۱۸ میلیونی کمتر است.

این شرکت پیش‌بینی می‌کند که در سال مالی جاری منتهی به ۳۱ مارس ۲۰۲۴، حدود ۱۵ میلیون کنسول بفروشد که نشان‌دهنده کاهش ۱۶.۵ درصدی فروش سالانه سخت‌افزاری خواهد بود؛ چرا که احتمالا کنسول سوییچ در هفتمین سال حضور خود در بازار، با کاهش قابل توجه تقاضا روبرو شود.

نینتندو در این باره گفت:

نینتندو سوییچ به هفتمین سال عمر خود در صنعت بازی وارد می‌شود و در حالی حفظ روند فروش آن برای ما دشوارتر از قبل شده اما هدف ما این است که مشتریان بیشتری به تجربه بازی‌ها روی نینتندو سوییچ برای مدت طولانی‌تری ادامه دهند و این امر منجر به فروش حداکثری محصول شود.
طبق گزارش‌ها شونتارو فوروکاوا (Shuntaro Furukawa)، رئیس نینتندو، در جریان یک جلسه ارائه گزارش مالی اظهار داشت که با توجه به کاهش فروش کنسول نینتندو سوییچ، شرکت نینتندو کاملاً مطمئن نیست که به هدف بعدی ۱۵ میلیونی برای سال جاری برسد. به گزارش بلومبرگ (Bloomberg)، فوروکاوا تایید کرد که عرضه هیچ سخت‌افزار جدید یا ارتقا‌یافته‌ای در پیش‌بینی سالانه نینتندو لحاظ نشده است.

شونتارو فوروکاوا به رسانه بلومبرگ گفت:

تداوم روند فروش نینتندو سوییچ در سال هفتم عمر آن دشوار خواهد بود. تحقق هدف ما یعنی فروش ۱۵ میلیون واحدی در سال مالی جاری کمی سخت به نظر می‌رسد اما تمام تلاش خود را برای تقویت تقاضا در فصل تعطیلات انجام خواهیم داد تا بتوانیم به هدف خود برسیم.

کاهش فروش نینتندو سوییچ با وجود عرضه دو انحصاری بزرگ و پرطرفدار یعنی Splatoon 3 و Pokémon Scarlet and Violet که هر دو تاکنون مجموعا ۳۲.۷۷ میلیون فروش را داشته‌اند، رخ داده است. با توجه به اینکه بازی موردانتظار The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom در این هفته منتشر می‌شود، برخی از تحلیل‌گران انتظار ندارند انتشار این عنوان منجر به افزایش چشمگیر در فروش سخت‌افزار نینتندو سوییچ شود.

شرکت UBS Securities در مقاله‌ای پیرامون وضعیت فروش نینتند سوییچ گفته است:

ما انتظار داریم که شرکت نینتندو سخت‌افزار نسل بعدی را در ۱۲ ماه آینده عرضه نکند؛ به همین دلیل ارزش نینتندو تا زمان عرضه سخت‌افزار جدید به احتمال زیاد رو به کاهش گذارد.
سال گذشته نینتندو سوییچ به عنوان پرفروش‌ترین کنسول خانگی نینتندو در تمام دوران تایید شد و از فروش ۱۰۱.۶۳ میلیونی Wii عبور کرد. با این حال، به نظر می‌رسد این کنسول هنوز راه زیادی تا رسیدن به رکورد پرفروش‌ترین پلتفرم شرکت نینتندو یعنی Nintendo DS با آمار فوق‌العاده ۱۵۴.۰۲ میلیونی در پیش دارد. به جز کنسول‌های نینتندو، تنها پلی استیشن ۲ با فروش ۱۵۵ میلیون واحدی، فروش بیشتری از نینتندو سوییچ داشته است.

نینتندو سوییچ از زمان عرضه در سال ۲۰۱۷ تاکنون حدود ۱.۰۳۶ میلیارد بازی فروخته است که این رقم بیشتر از هر کنسول دیگری در تاریخ فعالیت نینتندو به شمار می‌آید. بهترین فروش بازی‌ها بعد نینتندو سوییچ، متعلق به Nintendo DS با فروش ۹۴۸.۷ میلیون واحدی است.

در ادامه شرکت نینتندو در توضیح عملکرد تجاری خود در سال گذشته توضیح داد که فروش خالص آن ۵.۵ درصد کاهش یافته و به ۱۶۹۵ میلیارد ین (۱۲.۵۶ میلیارد دلار) رسیده است و سود خالص آن با ۹.۴ درصد کاهش، رقم ۴۳۲.۷ میلیارد ین (۳.۲ میلیارد دلار) را نشان می‌دهد. این شرکت ژاپنی اعتقاد دارد کاهش سخت‌افزاری نینتندو سوییچ به دلیل کمبود تراشه‌های الکترونیکی که روی تولید کنسول تا اواخر تابستان تاثیر گذاشتند و افت فروش تابستانی و فصل تعطیلات نسبت به سال گذشته رخ داده است. با وجود کاهش فروش سخت‌افزاری، فروش نرم‌افزاری نینتندو سوییچ در سال مالی گذشته به ۲۱۳.۹۶ میلیون واحد رسید که ۸.۹ درصد کاهش نسبت به سال قبل را نشان می‌دهد اما همچنان فروش قدرتمندی به حساب می‌آید.

در میان بازی‌های انحصاری نینتندو سوییچ که در سال مالی گذشته عرضه شدند، Pokémon Scarlet and Violet جدید در ۴ ماه و نیم منتهی به ۳۱ مارس ۲۰۲۳، آمار ۲۲.۱ میلیون واحدی را به ثبت رساند که بسیار عظیم است. در همین حال دو بازی Splatoon 3 با فروش ۱۰.۶۷ میلیونی و Switch Sports با فروش ۹.۶۰ میلیونی، عملکرد قابل قبولی داشته‌اند.

علاوه بر این سایر بازی‌های نینتندو در سال گذشته به فروش خوب خود ادامه داده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به Fire Emblem Engage با ۱.۶۱ میلیون، Bayonetta 3 با ۱.۰۷ میلیون، Metroid Prime Remastered با ۱.۰۹ میلیون و Mario Strikers: Battle League با ۳.۱ میلیون فروش اشاره کرد.

با نگاهی به بازی‌های در حال توسعه شرکت نینتندو برای کنسول سوییچ، بازیکنان می‌توانند منتظر عرضه بازی The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom در همین ماه و Pikmin 4 در ژوئیه باشند. همچنین محتوای الحاقی Pokémon Scarlet و Pokémon Violet به نام The Hidden Treasure of Area Zero در سال مالی جاری در دسترس قرار می‌گیرد. این محتوای الحاقی در دو قسمت منتشر می‌شود که بخش اول به نام The Teal Mask قرار است در پاییز ۲۰۲۳ منتشر شود و بخش دوم تحت عنوان The Indigo Disk، برای عرضه در زمستان ۲۰۲۳ برنامه‌ریزی شده است.

منبع : گیم فا

همچنین بررسی کنید ...

نینتندو سوییچ ۲, نبرد حدس‌ها برای یافتن نامی درخشان!

کنسول نینتندو سوییچ، دنیای بازی را فتح کرد و به سلطان بلامنازع نسل خود تبدیل …