بلیزارد فعالیت خود در چین را پایان داد

8776767687 - بلیزارد فعالیت خود در چین را پایان داد

بازار گیمینگ چین که به دلیل قوانین دولتی یکی از محدودترین‌ها در جهان به شمار می‌آید، اکنون محدودتر شده و از این پس عنوان‌های بسیار محبوب Blizzard نیز در آن قابل دسترسی نیستند. بلیزارد به دنبال پایان قرارداد خود با شریک چینی، بازی‌های دیابلو، World of Warcraft و Overwatch 2 را از بازار چین خارج کرده است.

چین یکی از بزرگ‌ترین بازارها برای بازی و سخت‌افزار گیمینگ به شمار می‌آید، به هر حال رگولاتورها و قوانین دولتی این کشور، بسیاری از گیمرها را با محدودیت روبرو کرده‌اند. بلیزارد که چند ماه پیش از نزدیک شدن به پایان قرار داد خود با شریک چینی خبر داده بود، اکنون می‌گوید نتوانسته برای قرارداد جدید به توافق برسد.

بلیزارد در سال 2008 در ازای اجازه انتشار بازی‌هایش در کشور چین، با شرکت NetEase قرارداد امضا کرده بود. با این حال مذاکرات برای قرارداد جدید به نتیجه نرسیده و به نظر می‌رسد پس از پایان دوره قرارداد در سال 2023، بسیاری از بازی‌های بلیزارد در چین آفلاین شده‌ باشند.

بلیزارد به NetEase پیشنهاد داده بود تا زمان پیدا کردن انتشاردهنده جدید برای بازی‌هایش، قرارداد 6 ماهه امضا کنند. NetEase اما بعد از مذاکرات این پیشنهاد را نپذیرفته و آن را تلاش بلیزارد برای سوء استفاده می‌داند.

اکنون بازی‌هایی مانند World of Warcraft ،Hearthstonearcraft III: Reforged ،Overwatch و دیابلو در چین قابل دسترسی نیستند. این بازی‌ها محبوبیت بالایی در این کشور دارند و بسیاری از بازیکنان حرفه‌ای نیز از همین کشور هستند.

بلیزارد تاکید کرده که محدودیت گیمرهای چینی در این مورد همیشگی نخواهد بود و با پیدا شدن یک شریک جدید، بازی‌ها در چین منتشر خواهند شد. البته بازی‌های موبایل مانند Diablo Immortal تحت تاثیر این اتفاق قرار نگرفته‌اند.

منبع : شهر سخت افزار

 

همچنین بررسی کنید ...

اپیک گیمز، سخاوتمندی با طعم ضرر!

اپیک گیمز با اهدای ۸۶ بازی رایگان، نزدیک به ۲۰۰۰ دلار به کاربران خود هدیه …