بازی‌های سرویس محور اجبار پلی استیشن نیست

شوهی یوشیدا، رئیس سابق پلی استیشن، در مصاحبه‌ای جدید اعلام کرد که سونی هیچ استودیویی را مجبور به ساخت بازی‌های سرویس محور نکرده است.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که سونی اخیراً پروژه‌های سرویس محور متعددی از جمله بازی آنلاین The Last of Us و یک بازی سرویس محور God of War را لغو کرده است.

برخی از طرفداران پلی استیشن معتقدند که استودیوهایی مانند ناتی داگ، Bend Studio و Bluepoint به اجبار سونی به سمت ساخت بازی‌های سرویس محور سوق داده شده‌اند. با این حال، یوشیدا این دیدگاه را رد می‌کند و می‌گوید بعید است سونی استودیوها را به انجام کاری که نمی‌خواهند، مجبور کند.

یوشیدا در پادکست Sacred Symbols توضیح داد که تصمیم‌گیری‌ها در این زمینه احتمالاً به صورت مشترک بین سونی و استودیوها انجام می‌شود. او با اشاره به تجربه خود گفت وقتی استودیوها متوجه می‌شوند که سونی به سمت ایده‌های جدید و بزرگ حرکت می‌کند، خودشان تلاش می‌کنند تا با آن همسو شوند و پروژه‌هایی را پیشنهاد دهند که با استراتژی شرکت سازگار باشد.

به عبارت دیگر، یوشیدا معتقد است که استودیوهای پلی استیشن با مشاهده تمایل سونی به بازی‌های سرویس محور، به طور خودکار به این نوع پروژه‌ها علاقه‌مند می‌شوند و در راستای اهداف شرکت حرکت می‌کنند.

همچنین بررسی کنید ...

آغاز عصر بازی‌های ۸۰ دلاری در Xbox

در حالی که نمایشگاه Xbox فضای هیجان‌انگیزی را برای طرفداران بازی‌های ویدیویی ایجاد کرده است، …