بازی های Steam به خودروهای تسلا آمدند

234234242 - بازی های Steam به خودروهای تسلا آمدند

براساس اعلام تسلا، دو مدل از خودروهای این شرکت هم‌اکنون می‌توانند به تمامی بازی‌های پلتفرم استیم که روی کنسول Steam Deck قابل‌اجرا هستند دسترسی پیدا کنند.

ایلان ماسک اوایل سال جاری میلادی وعده داد که امکان اجرای باز‌ی‌های پلتفرم استیم در شماری از خودروهای تسلا فراهم شود. براساس آنچه تک‌اسپات می‌نویسد، این وعده سرانجام رنگ حقیقت به خود گرفته است.

به گفته‌ی تسلا، بازی‌هایی که با کنسول Steam Deck سازگاری دارند، در خودروهای تسلا مدل اس و ایکس ۲۰۲۲ اجرا می‌شوند. البته شرط اجراشدن بازی‌ها،‌ تهیه‌ی اشتراک Premium Connectivity تسلا است.

سیستم اطلاعات-سرگرمی خودروهای تسلا مبتنی‌بر تراشه‌ی AMD Navi 23 (عضو خانواده‌ی RDNA 2) است و به‌همین علت قدرت پردازشی مناسبی دارد. به ادعای خودروساز بزرگ آمریکایی، این سیستم از لحاظ تئوری می‌تواند با کنسول‌های پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس رقابت کند.

خودروهای تسلا همین حالا نیز بازی‌هایی مثل Cuphead و PUBG Mobile و Fallout Shelter را اجرا می‌کنند، اما به‌لطف به‌روزرسانی جدید، به هزاران بازی دیگر نیز دسترسی دارند.

تسلا می‌گوید همگام‌سازی ابری با سرورهای استیم در خودروهایش پشتیبانی می‌شود، بدین ترتیب می‌توانید در خانه بازی کنید و سپس مشغول ادامه‌ی آن در داخل خودرو شوید. البته صرفاً به شرطی می‌توانید در تسلا مدل اس و تسلا مدل ایکس بازی کنید که خودرو پارک شده باشد.

دفتر بررسی نقص فنی در اداره‌ی NHTSA آمریکا در سال ۲۰۲۱ تحقیقاتی علیه قابلیت Passenger Play خودروهای تسلا به راه انداخت. این قابلیت به مسافران حاضر در خودرو امکان می‌داد به هنگام حرکت، مشغول تجربه‌ی بازی شوند. یک روز پس از به‌راه‌افتادن تحقیقات، تسلا گفت قابلیت Passenger Play را از دسترس خارج می‌کند.

به‌روزرسانی جدید تسلا افزون‌بر بازی‌های استیم، دسترسی به سرویس اپل موزیک را امکان‌پذیر می‌کند. مشترکین اپل موزیک می‌توانند در خودروی تسلا به تمامی موسیقی‌های خود دسترسی داشته باشند یا مشغول گوش دادن به برنامه‌های رادیویی شوند. خودروهای تسلا همچنین برقراری تماس ویدیویی را ازطریق دوربین‌های موجود در اتاق خودرو و با اتکا بر اپلیکیشن Zoom امکان‌پذیر می‌کنند.

منبع : زومیت

 

همچنین بررسی کنید ...

به‌روزرسانی Halo Infinite در راه است: جزئیات و تاریخ انتشار

خبر داغ برای طرفداران Halo Infinite! به‌روزرسانی جدید بازی با محتوای جذاب در تاریخ 29 …