Dead Space, پایانِ راه یا فصلی نو؟

اخبار ناامید کننده‌ای از دنیای Dead Space به گوش می‌رسد. ظاهراً به دلیل فروش کم ریمیک نسخه اول، ساخت نسخه‌ی جدید این سری ترسناک به طور موقت متوقف شده است.

جف گراب، خبرنگار جاینت بامب، در گزارشی مدعی شد که شرکت الکترونیک آرتز (EA) پروژه بازسازی نسخه دوم Dead Space را کنار گذاشته است. این خبر به سرعت در رسانه‌ها پیچید و نگرانی طرفداران این سری محبوب را برانگیخت.

گراب در گزارش خود اشاره می‌کند که بازسازی Dead Space 2 هنوز در مراحل اولیه پیش‌تولید بود و به دلیل فروش کمتر از انتظار ریمیک نسخه اول، لغو شد. جیسون شرایر، خبرنگار بلومبرگ نیز در گزارشی این موضوع را تأیید کرد و گفت که شرایط برای Dead Space بار دیگر دشوار شده است.

طبق گزارش‌ها، EA در بهار سال 2023 برای ساخت Dead Space جدید برنامه‌ریزی‌هایی کرده بود، اما فروش پایین ریمیک نسخه اول باعث شد تا این ایده کنار گذاشته شود. ظاهراً پس از انتشار ریمیک Dead Space، استودیو Motive برای چند ماه روی ایده‌هایی برای ساخت نسخه جدید کار کرد، اما نتوانست چراغ سبز EA را دریافت کند و پروژه قبل از تکامل، لغو شد.

در تابستان گذشته، اعضای استودیو Motive مشغول ایده‌پردازی برای Dead Space جدید بودند، اما پس از آن به سمت پروژه‌های دیگر پراکنده شدند. این استودیو در حال حاضر روی نسخه بعدی Battlefield و بازی Marvel’s Iron Man کار می‌کند.

با توجه به گزارش‌ها مبنی بر فروش پایین‌تر از حد انتظار ریمیک Dead Space، باید منتظر ماند و دید که EA چه برنامه‌ای برای این سری محبوب در آینده دارد. آیا این پایان Dead Space است یا شاهد بازگشت آن در قالب جدیدی خواهیم بود؟

همچنین بررسی کنید ...

فال‌اوت ۴ پس از ۹ سال از GTA V و Call of Duty هم محبوب‌تر شد

سریال فال‌اوت طوفانی به پا کرد و بازی‌های این مجموعه را به صدر جدول رساند. …