اخراج‌های ایکس‌باکس ادامه دارد, قربانی بعدی کیست؟

اخبار نگران‌کننده‌ای از دنیای ایکس‌باکس به گوش می‌رسد. منابع نزدیک به بلومبرگ گزارش می‌دهند که این شرکت قصد دارد به اخراج کارمندان خود، به خصوص در استودیوهای زنی‌مکس، ادامه دهد.

این خبر پس از تعطیلی ناگهانی چهار استودیو بازی‌سازی تحت نظارت ایکس‌باکس در روزهای گذشته منتشر شده است.

طبق گزارش‌ها، ایکس‌باکس به کارمندان زنی‌مکس “توافقنامه‌های جدایی داوطلبانه” ارائه می‌دهد و تلاش می‌کند تا سهم قرارداد آنها را خریداری کند و منتظر خروج آنها از شرکت باشد.

گفته می‌شود که تولیدکنندگان و آزمایش‌کنندگان QA بیشترین هدف این برنامه هستند.

علاوه بر این، منابع بلومبرگ در ایکس‌باکس فاش کرده‌اند که “تعدیل نیروی بیشتری در راه است”.

دلایل دقیق تعطیلی استودیوهای Tango Gameworks و Arkane Austin هنوز به طور کامل مشخص نشده است، اما به نقل از مت بوتی، “اولویت‌بندی برنامه‌ها و کاهش هزینه‌ها” علت تعطیلی این استودیوها بوده است.

در برخی ادعاها نیز گفته شده که عامل اصلی بسته شدن این دو استودیو، تمایل آنها به گسترش و راه‌اندازی پروژه‌های جدید بوده است.

مایکروسافت در یک و نیم سال گذشته نقش موثری در آشفتگی صنعت گیمینگ داشته است. این شرکت در اوایل سال جاری حدود 1900 کارمند را اخراج کرد و به نظر می‌رسد این غول فناوری هنوز با پدیده “تعدیل نیرو” دست به گریبان خواهد بود.

هنوز مشخص نیست که چه تعداد کارمند دیگر تحت تاثیر این اخراج‌ها قرار خواهند گرفت و آینده چه چیزی در انتظار استودیوهای زنی‌مکس خواهد بود.

این خبر می‌تواند نگرانی‌های زیادی را برای طرفداران ایکس‌باکس و آینده این برند به وجود آورد.

همچنین بررسی کنید ...

God of War Ragnarok به دنیای PC می‌آید

خبر خوش برای طرفداران بازی God of War Ragnarok! به نظر می‌رسد که سونی در …