حالت بازی macOS Sonoma به iOS 17 اضافه می‌شود

54565646 - حالت بازی macOS Sonoma به iOS 17 اضافه می‌شود

بررسی کد منبع بتای چهارم iOS 17 نشان می‌دهد اپل در پی اضافه کردن حالت بازی macOS Sonoma به آیفون است.

یکی از قابلیت‌های جدید macOS Sonoma که اپل در کنفرانس WWDC مانور زیادی روی آن داد، حالت بازی(Game Mode) است که به‌صورت خودکار تنظیمات سیستم را بهینه می‌کند تا بازی‌ها با عملکرد مناسب روی مک اجرا شوند. حالت بازی فعلا در انحصار مک است، اما ظاهراً اپل قصد دارد آن را برای سیستم‌عامل iOS 17 نیز منتشر کند.

اپل شب گذشته چهارمین نسخه‌ی بتای iOS 17 را در دسترس توسعه‌دهندگان قرار داد. بتای چهارم قابلیت جدید خاصی در خود ندارد،‌ اما 9to5Mac اطلاعات جالبی در کد منبع این سیستم‌عامل پیدا کرده است. این نشریه می‌گوید اسنادی پیدا کرده که نشان می‌دهند اپل مشغول کار روی حالت بازی برای سیستم‌های عامل iOS و iPadOS است.

ظاهرا برخی از فریم‌ورک‌هایی که برای کنترل Game Mode در macOS Sonoma استفاده می‌شوند، وارد بتای چهارم iOS 17 شده‌اند. iOS و macOS کدهای مشترک زیادی دارند، اما اپل هرگز به انتشار Game Mode برای آیفون و آیپد اشاره نکرده است. این نشان می‌دهد که احتمالا اپل در سکوت خبری کار روی Game Mode آیفون را شروع کرده است.

اپل با Game Mode می‌تواند عملکرد آیفون را به هنگام اجرای بازی بهینه‌تر کند. Game Mode اولویت توزیع منابع سخت‌افزاری را به بازی می‌دهد تا بهترین عملکرد ارائه شود. اپل همچنین گفته است Game Mode تأخیر بلوتوث را به‌مقدار قابل‌توجهی کاهش می‌دهد.

منبع : زومیت

همچنین بررسی کنید ...

تجربه تلخ وارزون موبایل با انبوه ربات‌ها

انتشار وارزون موبایل با استقبال پرشور گیمرها همراه بود، اما مشکلات متعددی از جمله عدم …