نسخه جدید سری Gran Turismo در دست ساخت است

کازونوری یامائوچی (Kazunori Yamauchi)، مدیرعامل استودیوی پولی‌فونی دیجیتال (Polyphony Digital)، در مصاحبه‌ی جدید خود اشاره کرد که نسخه‌ی هشتم سری بازی‌های Gran Turismo در دست ساخت است.

به گفته‌ی یامائوچی، وی از قبل مضمونی را برای Gran Turismo 8 در نظر گرفته است. وی همچنین در خصوص واقعیت مجازی و هدست PSVR 2 توضیحاتی را ارائه داد.

خالق فرنچایز Gran Turismo در مصاحبه با رسانه ژاپنی Game Watch اظهار کرد که واقعیت مجازی عصر جدیدی را در بازی‌های ریسینگ آغاز خواهد کرد. آقای یامائوچی در پاسخ به این سوال که آیا چیزی وجود دارد که سری Gran Turismo هنوز با سخت‌افزار یا عناصر مدرن نتوانسته است به آن دست یابد، گفت: «یک موضوع وجود دارد. من کار روی نسخه بعدی را شروع کردم، اما در حال حاضر نمی‌توانم در این خصوص چیزی بگویم و متاسفانه فعلاً نمی‌توانم زیاد صحبت کنم.»

یامائوچی معتقد است که PSVR 2 دوران جدیدی را برای بازی‌های ریسینگ آغاز خواهد کرد و خاطرنشان می‌کند که تجربه رانندگی و مسابقه اکنون می‌تواند نزدیک به واقعیت انجام شود. ظاهراً این موضوع نشان می دهد که بازی Gran Turismo 8 ممکن است از واقعیت مجازی نیز پشتیبانی کند؛ اگرچه مشخص نیست که این بازی در طول حیات کنسول پلی استیشن 5 منتشر شود یا خیر.

این توسعه‌دهنده همچنین اظهار کرد که پشتیبانی از PSVR 2 همواره هدف سازندگان برای Gran Turismo 7 بوده است، زیرا این بازی از همان ابتدا با کیفیت 4K و با نرح 60 فریم در ثانیه برای سازگاری با این هدست در آینده ارائه شده بود.

به گفته‌ی کازونوری یامائوچی، بعضی از افراد فکر می‌کنند زمانی که هدست واقعیت مجازی روی سرشان گذاشته می‌شود، حالت گیجی و مستی به آن‌ها دست می‌دهد. با این حال او امیدوار است که حرکت رو به جلوی اتومبیل در Gran Turismo 7 به طور قابل توجهی بیماری حرکتی را برای بازیکنانی که از PSVR 2 استفاده می‌کنند، کاهش دهد.

گفتنی است که بازی Gran Turismo 7 در حال حاضر بر روی کنسول‌های پلی استیشن 5 و پلی استیشن 4 در دسترس است. همچنین قابلیت پشتیبانی از واقعیت مجازی و PSVR 2 برای این بازی در تاریخ 3 اسفند 1401 (22 فوریه 2023) با انتشار یک به‌روزرسانی ارائه خواهد شد.

منبع : گیم فا

 

خروج از نسخه موبایل