کمبود PS5 در بازار تمام شد

جیم رایان، رئیس پلی استیشن اعلام کرد که کمبود PS5 در بازار دیگر به پایان رسیده و هم‌اکنون همه‌ی علاقه‌مندان می‌توانند به‌راحتی به آن دسترسی داشته باشند.

طبق جدیدترین اخبار بازی، کمبود کنسول پلی استیشن 5 در بازار جهانی به پایان رسیده است. جیم رایان، مدیر اجرایی ارشد سونی و رئیس پلی استیشن، در خلال صحبت‌های خود در رویداد CES 2023 به وضعیت تأمین نیاز بازار نسبت به کنسول‌های پلی استیشن 5 پرداخته و گفت: «از این تاریخ به بعد، هرکسی که علاقه‌مند به خرید کنسول PS5 باشد می‌تواند بسیار سریع‌تر و ساده‌تر به فروشندگان آن در سراسر جهان دسترسی داشته باشد.»

رایان پیش از این رسماً اعلام کرد که مجموع فروش PS5 به‌طور کلی و از زمان عرضه‌ی آن در نوامبر ۲۰۲۰ به بیش از ۳۰ میلیون واحد رسیده است.

کمبود عرضه کنسول‌های بازی از سال ۲۰۲۰ و در پی عدم تأمین کافی قطعات ضروری این محصولات از سوی شرکت‌های تولید کننده به وجود آمد که علت اصلی آن شیوع ویروس کرونا و دورکار شدن بسیاری از کارخانجات تولیدی به‌ویژه در شرق آسیا بود. فروشگاه‌های بزرگتر تا چند ماه بعد از آن هم قادر به تأمین محصولات پرفروش بازار از جمله کنسول‌های بازی بودند اما موجودی آن‌ها به سرعت به اتمام می‌رسید و همین امر موجب بالا رفتن قیمت‌ها در بازارهای ثانویه شده بود.

منبع : زومجی

 

خروج از نسخه موبایل