جایزه بهترین گرافیک سال ۲۰۲۲ به بازی Horizon Forbidden West رسید

جایزه افتخاری این گزارش به آپدیت نسل فعلی The Witcher 3: Wild Hunt – Complete Edition تعلق گرفته که به دلیل نورپردازی بسیار خوب و استفاده فوق‌العاده از ویژگی رهگیری پرتو مورد تحسین قرار گرفت. البته این عنوان به دلیل بهینه‌سازی نه چندان خوب نسخه پی‌سی آن، در لیست Digital Foundry قرار نگرفته است.

3453453453555 - جایزه بهترین گرافیک سال ۲۰۲۲ به بازی Horizon Forbidden West رسید

 مطلب پیشنهادی:۱۱ بازی برتر که همین حالا می‌توانید ۱۰۰ درصد کنیداز هورایزن تا اسپایدرمن و رزیدنت ایول؛ گردهمایی شاهکارها! در ادامه هفت عنوانی که موفق شده‌اند در فهرست بهترین گرافیک بازی‌های سال ۲۰۲۲ این گزارش قرار بگیرند را فهرست کرده‌ایم و پس از آن به مرور سه عنوان اول لیست می‌پردازیم:

Dying Light 2
Need For Speed Unbound
Fortnite (Unreal Engine 5.1 update)
A Plague Tale: Requiem
Warhammer 40,000: Darktide
The Last of Us Part 1
Gran Turismo 7

ویژگی رهگیری پرتو (Ray tracing) در عناوینی مانند Dying Light 2 و Warhammer 40,000: Darktide تاثیرگذاری بسیار زیادی داشته است. این تکنیک امکان رندر نور و سایه‌ها را به گونه‌ای فراهم می‌کند که می‌توان گفت کاملا رفتار آنها در دنیای واقعی را شبیه‌سازی می‌کند. با این حال، رهگیری پرتو تکنیک سنگینی است و به کارت‌های گرافیک قدرتمندی نیاز دارد و می‌تواند باعث افت نرخ فریم بازی‌ها شود.
از این لیست، Warhammer 40,000: Darktide به دلیل طرح‌های معماوری خارق‌العاده و نورپردازی چشمگیری مورد تحسین قرار گرفته است. هرچند در این گزارش به قیمت بازی The Last of Us Part 1 اشاره شده، اما ریمیک آن باعث شد تا متخصصان Digital Foundry بازی را در لیست خود قرار دهند.

Polyphony Digital دیگر استودیویی است که به دلیل توجه زیادی به جزئیات در بازی Gran Turismo 7 مورد تحسین قرار گرفته است. اما سه عنوان اصلی این لیست که طبق آن، بهترین گرافیک سال ۲۰۲۲ را داشته‌اند، به شرح زیر هستند:

Horizon Forbidden West
The Callisto Protocol
Portal RTX

در این گزارش گفته شده که Portal RTX فرصتی برای متخصصان آن بوده تا مزیت نورپردازی در بازی‌های ویدیویی و اهمیت آن برای محیط‌های مختلف را بررسی کنند.

در مقام دوم، The Callisto Protocol به دلیل استفاده از موتور قدیمی آنریل انجین ۴ مورد تشویق قرار گفت که همچنان نورپردازی فوق‌العاده‌ای دارد. این عنوان اکشن ترسناک بقا همچنین به دلیل توجه به جزئیات خود نیز مورد تحسین قرار گرفته است. با این حال، به دلیل «انعطاف پذیری بصری» خود جایگاه اول را از دست داد که این موضوع به تجربه نه چندان خوب آن روی پی‌سی ارتباط دارد.

در نهایت، بازی جدید Guerrilla Games یعنی Horizon Forbidden West توانست جایگاه اول لیست بهترین گرافیک بازی سال ۲۰۲۲ را از آن خود کند. عنوان شخص اول انحصاری سونی که دنباله‌ای برای بازی اول سری Horizon است، به خاطر پیشرفت‌هایش در انیمیشن‌ها و جزئیات شگفت‌انگیز در مناظر خود مورد تحسین بسیار زیادی قرار گرفت.

منبع : ویجیاتو

 

همچنین بررسی کنید ...

فال‌اوت ۴ پس از ۹ سال از GTA V و Call of Duty هم محبوب‌تر شد

سریال فال‌اوت طوفانی به پا کرد و بازی‌های این مجموعه را به صدر جدول رساند. …