بلیزارد به دنیای بازیهای کوچکتر قدم میگذارد
بلیزارد، سازنده بازیهای مشهوری مانند Warcraft، Overwatch و StarCraft، به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد با تشکیل یک تیم جدید، به توسعه بازیهای کوچکتر و AA بپردازد. این تصمیم در حالی گرفته شده است که صنعت بازیسازی در سالهای اخیر شاهد افزایش هزینههای تولید بازیهای AAA و طولانی شدن زمان توسعه آنها بوده است.
تیمی جدید با رویکردی تازه
تیم جدید بلیزارد عمدتاً از توسعهدهندگان استودیوی King، سازنده بازی محبوب Candy Crush، تشکیل شده است. این نشان میدهد که بلیزارد قصد دارد از تجربیات این تیم در زمینه توسعه بازیهای موبایلی و بازیهای با ساختار سادهتر بهره ببرد.
چرا بازیهای کوچکتر؟
کاهش هزینهها: بازیهای AA و کوچکتر معمولاً هزینههای تولید پایینتری دارند و میتوان آنها را سریعتر به بازار عرضه کرد.
تنوع در محصولات: با توسعه بازیهای کوچکتر، بلیزارد میتواند به مخاطبان بیشتری دست پیدا کند و تنوع محصولات خود را افزایش دهد.
آزمایش ایدههای جدید: بازیهای کوچکتر میتوانند به عنوان یک بستر مناسب برای آزمایش ایدههای جدید و فناوریهای نوین مورد استفاده قرار گیرند.
تأثیر این تصمیم بر آیندهی بلیزارد
تشکیل این تیم جدید نشان میدهد که بلیزارد در تلاش است تا خود را با تغییرات بازار بازیسازی وفق دهد و به نیازهای روزافزون گیمرها پاسخ دهد. با توجه به سابقهی موفقیتآمیز بلیزارد در ساخت بازیهای بزرگ و محبوب، انتظار میرود که این شرکت بتواند در زمینه توسعه بازیهای کوچکتر نیز موفق باشد.
تصمیم بلیزارد برای ورود به دنیای بازیهای کوچکتر، میتواند تحولی بزرگ در صنعت بازیسازی ایجاد کند. این تصمیم نشان میدهد که حتی بزرگترین شرکتهای بازیسازی نیز مجبور هستند خود را با تغییرات بازار وفق دهند و به دنبال راههای جدیدی برای ارائه تجربیات بهتر به گیمرها باشند.