ایکس‌باکس جدید, نبرد در سال 2026 در پیش است؟

مایکروسافت در حال برنامه‌ریزی برای عرضه نسل بعدی کنسول ایکس‌باکس خود در اواخر سال 2026 است که گفته می‌شود رقیبی جدی برای پلی استیشن 6 سونی خواهد بود. منابع آگاه گزارش داده‌اند که این کنسول جدید، که احتمالاً با نام ایکس‌باکس سری X2 شناخته می‌شود، از پردازنده قدرتمند AMD Ryzen Zen 5 و پیشرفت‌های قابل‌توجهی نسبت به نسل فعلی ایکس‌باکس سری X/S بهره می‌برد.

یکی از استراتژی‌های کلیدی مایکروسافت برای رقابت با سونی، عرضه زودهنگام ایکس‌باکس سری X2 قبل از پلی استیشن 6 است. ایکس‌باکس 360 با این تاکتیک در سال 2005 به موفقیت بزرگی دست یافت و مایکروسافت امیدوار است با تکرار این حرکت، سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهد.

علاوه بر قدرت پردازشی بیشتر، شایعات حاکی از آن است که ایکس‌باکس سری X2 تنها در یک مدل عرضه خواهد شد، در حالی که نسل فعلی ایکس‌باکس شامل مدل‌های S و X با قیمت‌ها و قابلیت‌های متفاوت است. این تغییر استراتژی احتمالی می‌تواند به مایکروسافت در ساده‌تر کردن فرآیند تولید و کاهش هزینه‌ها کمک کند.

مدیر بخش ایکس‌باکس، سارا باند، اخیراً تأکید کرده است که این شرکت متعهد به ارائه “بزرگترین جهش نسل به نسل” در تاریخ ایکس‌باکس با سری X2 است. برای دستیابی به این هدف، مایکروسافت ممکن است از عرضه یک مدل میان‌نسلی مانند پلی استیشن 5 Pro که سونی در سال 2024 عرضه می‌کند، صرف‌نظر کند.

انتظار می‌رود که ایکس‌باکس سری X2 با قیمتی رقابتی عرضه شود و به کاربران طیف گسترده‌ای از ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدید را ارائه دهد تا در نبرد نسل بعدی کنسول‌های بازی، برتری را از آن خود کند.

همچنین بررسی کنید ...

کنترلر جدید و رسمی استیم دک با نام هوری‌پد رونمایی شد

حدود پنج سال پس از تجربه ناموفق کنترلر استیم که توسط شرکت Valve تولید شده …