Assassin’s Creed Shadows آنلاین یا آفلاین؟ ابهامات رفع شد!

نگرانی گیمرها در مورد آنلاین بودن Assassin’s Creed Shadows به پایان رسید. تیم سازنده‌ی این بازی با انتشار بیانیه‌ای در ایکس، تأیید کرد که این بازی فقط برای نصب به اینترنت نیاز دارد و پس از آن، گیمرها می‌توانند به‌طور کاملاً آفلاین از تجربه‌ی آن لذت ببرند.

شروع ابهامات:

سردرگمی کاربران درمورد آنلاین یا آفلاین‌بودن Assassin’s Creed Shadows زمانی آغاز شد که در برخی خرده‌فروشی‌ها، اشاراتی مبنی‌بر الزام اینترنت برای اجرای بازی وجود داشت.
برای مثال، صفحه‌ی بازی در فروشگاه پلی‌‌استیشن به عبارت Online Play Required اشاره داشت که کاربران آن را به معنای لزوم اتصال به اینترنت برای اجرای بازی تفسیر می‌کردند.

چرا آنلاین بودن بازی‌ها مشکل‌ساز است؟

بازی‌های کاملاً آنلاین، به‌خصوص در شرایطی که بخش چندنفره ندارند، معمولاً با انتقادهای فراوان مواجه می‌شوند.
این موضوع برای افرادی که از اتصال اینترنتی پایدار برخوردارند مشکلی ایجاد نمی‌کند؛ اما بسیاری از گیمرها چنین امتیازی ندارند و درصورت الزام به آنلاین‌بودن برای اجرای عناوینی مثل مثل اساسینز کرید، امکان تجربه‌ی آن را از دست می‌دهند.
مشکل دیگر این است که اگر استودیوی سازنده، پشتیبانی از بازی کاملاً آنلاین خود را متوقف کند، حتی درصورت در اختیار داشتن دیسک فیزیکی، امکان اجرای بازی را نخواهید داشت.

سابقه‌ی یوبی‌سافت در این زمینه:

الزام اتصال به اینترنت برای نصب، رویه‌ی جدید یوبی‌سافت نیست و بازی Avatar: Frontiers of Pandora نیز برای نصب به اینترنت نیاز داشت، اما پس‌از آن، به‌صورت کاملاً آفلاین قابل اجرا بود.

تاریخ انتشار:

بازی Assassin’s Creed Shadows در تاریخ ۱۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۲۵ آبان ۱۴۰۳) برای پلتفرم‌های پلی‌ استیشن ۵، ایکس‌ باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس، کامپیوترهای شخصی، macOS و آمازون لونا عرضه می‌شود.

نکته:

برچسب Online Play Required در صفحه‌ی بازی در فروشگاه پلی‌‌استیشن اکنون تغییر کرده است.

نظر شما چیست؟

آیا از آنلاین بودن بازی‌ها برای نصب یا اجرا دلخور هستید؟
به نظر شما چه راه‌حلی برای این مشکل وجود دارد؟
آیا منتظر انتشار Assassin’s Creed Shadows هستید؟

همچنین بررسی کنید ...

پایانِ سکوت, بازی Crash Bandicoot 5 رسماً لغو شد

خبر ناگوار برای طرفداران کرش! بازی Crash Bandicoot 5 که بعد از 3 سال توسعه، …