یونیتی، شرکت سازنده موتور بازیسازی Unity، پس از واکنشهای شدید توسعهدهندگان، از تصمیم جنجالی خود مبنی بر دریافت هزینه به ازای تعداد نصب بازیها عقبنشینی کرد.
در تصمیم اولیه، یونیتی اعلام کرده بود که از توسعهدهندگانی که بازیهای خود را با نسخههای یونیتی که در سال ۲۰۲۳ یا بعد از آن عرضه میشوند، منتشر میکنند، هزینهای به ازای هر نصب بازی دریافت خواهد کرد. این تصمیم با انتقادات شدید توسعهدهندگان، به ویژه توسعهدهندگان مستقل، مواجه شد.
در تصمیم جدید، یونیتی اعلام کرده است که هزینه نصب بازی تنها برای بازیهایی که با مجوز Unity Pro یا Unity Enterprise ساخته میشوند، اعمال خواهد شد. همچنین، این هزینه تنها برای بازیهایی که در سال ۲۰۲۴ یا بعد از آن عرضه میشوند، دریافت خواهد شد.
در عین حال، یونیتی اعلام کرده است که توسعهدهندگان میتوانند بر اساس درآمد خود، از این هزینه به نفع سهم درآمدی ۲.۵ درصدی برای این شرکت استفاده کنند.
این تصمیم یونیتی نشان میدهد که این شرکت متوجه اشتباه خود شده است. با این حال، هنوز مشخص نیست که آیا این عقبنشینی میتواند اعتماد توسعهدهندگان را به یونیتی بازگرداند یا خیر.