در The Game Awards 2022 به دنبال چه باشیم؟

تا شروع رویداد جوایز بهترین بازی‌های سال 2022 زمان زیادی باقی نمانده است و طرفداران بی‌صبرانه منتظر معرفی بازی‌های بیشتری در این رویداد هستند. هر ساله هنگام نزدیک شدن به این رویداد، هواداران انتظارات و حدس و گمان‌های خود را در خصوص رویداد ارائه می‌دهند. جف کیلی (Geoff Keighley)، برگزارکننده و مجری این رویداد، وعده نمایش بازی‌های متعددی را داده است که به گفته او، چندتا از آن‌ها غافل‌گیری‌های بزرگی هستند.

Redfall

بازی انحصاری جدید ایکس باکس که توسط استودیو تحسین شده آرکین (Arkane) ساخته می‌شود، یکی از موردانتظارترین بازی‌های سال 2023 است. این بازی خون‌آشامی و کوآپ شما را در نقش چهار شکارچی خون‌آشام قرار می‌دهد که باید دنیا را نجات دهند. خورشید در مسیر خاموشی قرار دارد و این دقیقا همان چیزی است که خون‌آشام‌ها انتظارش را می‌کشند.

این بازی اولین بار در رویداد ایکس باکس و بتسدا (Bethesda) در سال 2021 معرفی شد و سال گذشته، شاهد انتشار اولین گیم‌پلی رسمی آن بودیم. Redfall در سبک شوتر اول شخص جریان دارد و از فرمول گان‌پلی مشابه Deathloop استفاده می‌کند. این بازی توسط شعبه تگزاس آرکین در حال توسعه است. مدیر خلاقیت شرکت، ریکاردو (‌Ricardo)، اظهار داشت که این بازی راه آرکین را در ساخت بازی‌های متفاوت و نوآورانه ادامه خواهد داد، اما همچنان روی جهان‌سازی عمیق و مکانیک‌های اکشن تمرکز خواهد کرد.

بازی در ابتدا قرار بود در تابستان سال 2022 عرضه شود، اما همزمان با Starfield تاخیر خورد. انتظار داریم با نزدیک‌تر شدن به تاریخ انتشار بازی، نمایش جدیدی از آن را در رویداد The Game Awards 2022 شاهد باشیم. این عنوان قرار است در نیمه اول سال میلادی بعدی عرضه شود.

Hogwarts Legacy

وقایع بازی Hogwarts Legacy در دهه 1890 اتفاق می‌افتد و داستان یک دانش‌آموز را دنبال می‌کند که در پنجمین سال تاسیس هاگوارتز، در این مکان درس می‌خواند. از آنجایی که بازیکن دیرتر از سایر دانش آموزان به مدرسه اضافه می‌شود، مشکلات و چالش‌های زیادی برای مقبولیت در جامعه انتظارش را می‌کشد. شخصیت بازیکن که کلید یک راز باستانی و خطرناک را در دست دارد، می‌تواند این جادوی مرموز باستانی را اجرا کند و باید بفهمد که چرا پس از این همه سال، این جادو به دست مردم افتاده است.

داستان بازی چندین سال قبل از وقایع کتاب‌ها و فیلم‌های هری پاتر رخ می‌دهد، لذا دست سازندگان برای خلق و نوشتن داستان مدنظر خودشان باز است. این بازی توسط اولانچ سافتور (Avalanche Software) ساخته می‌شود که در سال 2017 توسط وارنر برادرز اینترتینمنت ‌(Warner Bros Interactive Entertainment) خریداری شد.

بازی Hogwarts Legacy در رویداد پلی‌استیشن 5 در سپتامبر 2020 معرفی شد. بازی برای انتشار روی ویندوز، پلی‌استیشن 4، پلی‌استیشن 5، ایکس‌باکس وان و ایکس‌ باکس سری اکس و اس برنامه‌ریزی شده است. با این حال، این اثر دو بار به تاخیر افتاد و انتشارش ابتدا به سال 2022 و بعدا به 10 فوریه 2023 موکول شد. با توجه به اینکه بازی مذکور در کم‌تر از 4 ماه دیگر عرضه می‌شود، پخش شدن تریلر جدیدش در رویداد The Game Awards 2022 دور از ذهن نیست.

Star Wars: Jedi Survivor

بازی Star Wars Jedi: Survivor جدیدترین نسخه سری Star Wars Jedi است. این بازی توسط ریسپاون اینترتینمنت (Respawn Entertainment) توسعه یافته و توسط الکترونیک آرتز (Electronic Arts) منتشر خواهد شد. Star Wars: Jedi Survivor در 25 ژانویه 2022 معرفی شد. اولین جزئیات بازی در یک تریلر سینماتیک که در تاریخ 27 می 2022 منتشر شد، در دسترس قرار گرفت.

داستان پنج سال پس از رویدادهای Star Wars Jedi: Fallen Order شروع می‌شود. کال باید همیشه یک قدم جلوتر از امپراتوری حرکت کند، زیرا او همچنان سنگینی بار آخرین جدای‌ باقی مانده در کهکشان را روی دوش خود احساس می‌کند. Jedi: Survivor که توسط تیم کهنه‌کار ریسپاون توسعه داده می‌شود، داستان‌های نمادین جنگ ستارگان، جهان‌ها، شخصیت‌ها، و نبردهای هیجان‌انگیزی را که اولین بار در Jedi: Fallen Order دیده شده است، گسترش می‌دهد.

بازی Star Wars Jedi: Survivor تنها برای نسل نهم کنسول‌ها ساخته می‌شود. سازندگان قول داده‌اند زمانی که بازی در سال 2023 عرضه شود، تجربه‌ای عمیق‌تر و گسترده‌تر از جنگ ستارگان را برای طرفداران سراسر جهان ایجاد خواهد کرد. با توجه به موفقیت‌های غیرمنتظره نسخه قبلی در زمینه فروش، ساخت دنباله این بازی قابل پیش‌بینی بود.

شایعات مختلف خبر از حضور این بازی در رویداد The Game Awards می‌دهند؛ بنابراین باید دید که آیا جف کیلی جایی برای نمایش جدید این بازی خالی کرده است یا خیر.

Dragon Age: Dreadwolf

توسعه چهارمین نسخه اصلی مجموعه Dragon Age با نام رمزی “جاپلین” در سال 2015 آغاز شد. در آن زمان مایک لایدلاو (Mike Laidlaw) به عنوان مدیر خلاقیت بازی مشغول به کار بود. قرار بود که این محصول، عنوانی کوچک و متمرکز بر روایت باشد که در منطقه Tevinter Imperium از Thedas جریان دارد.

مشکلات ساخت بازی‌های دیگر بایوور (Bioware) همچون Mass Effect: Andromeda و Anthem، منجر به وقفه‌های مکرر در ساخت این بازی شد، زیرا سازندگان نسخه جدید Dragon Age موظف به یاری رساندن به دیگر اعضای استودیو شدند. توسعه بازی از اواخر سال 2016 تا مارس 2017، کاملا متوقف شده بود. در اکتبر 2017 بایوور و الکترونیک آرتز پروژه را به طور کامل کنسل کردند. شرکت ناشر قصد داشت بازی را مبتنی بر پرداخت‌های درون برنامه‌ای بسازد، اما بایوور مخالفت کرد و در نتیجه این اتفاق، بسیاری از کارمندان بزرگ و قدیمی بایوور، شرکت را ترک کردند.

توسعه بازی با نام رمز “موریسون” در سال 2018 مجددا شروع شد. آخرین نسخه Dragon Age موفق شد تا در سال 2014، جایزه بهترین بازی سال رویداد The Game Awards را از آن خود کند. با توجه به اینکه این بازی اولین برنده جایزه بازی سال در رویداد مذکور بود، احتمال حضور آن در هشتمین سالگرد تاسیس The Game Awards بسیار بالاست.

Senua’s Saga: Hellblade 2

بازی Senua’s Saga: Hellblade 2 اولین بار در همین رویداد The Game Awards 2019 معرفی شد و به نظر می‌رسد که سازندگان تمام و کمال روی این رویداد برای نمایش بازی خود تمرکز کرده‌اند. نسخه اول این اثر با عنوان Senua’s Sacrifice یکی از تحسین‌برانگیزترین بازی‌های سال 2017 بود، به طوری که هیچکس انتظار نداشت تا این حد در زمینه داستانی، موسیقی و صداگذاری موفق ظاهر شود. با توجه به موفقیت‌های فوق‌العاده‌ای که محصول نینجا تئوری (Ninja Theory) در زمینه فروش کسب کرد، ساخت دنباله بازی دور از انتظار نبود.

بازی با یک تریلر دیوانه‌کننده در سال 2019 معرفی شد، تریلری ک سازندگان آن را In-Engine خطاب کردند. بازی دو سال در سکوت خبری فرو رفت و باز هم در رویداد دیگری از The Game Awards که در سال 2021 برگزار شد، به نمایش گذاشته شد. اینبار از اولین گیم‌پلی Hellblade 2 رونمایی شد که صحنه‌های اکشن، دلهره‌آور و زیبایی را به نمایش می‌گذاشت.

سازندگان نینجا تئوری برای مدتی طولانی در حال ساخت این اثر بودند و مدنظر قرار دادن پنجره انتشار 2023 برای این بازی، دور از انتظار نیست. اخیرا سازندگان تایید کردند که مراحل موشن کپچر بازی هم به اتمام رسیده است. بدون شک داستانی درگیرکننده و مرموز انتظارمان را می‌کشد و بیشتر از هر چیزی، امیدواریم بازی Hellblade 2 نمایشی در The Game Awards 2022 حضور داشته باشد. همچنین امیدواریم تاریخ انتشار بازی سرانجام در این مراسم اعلام شود.

Pragmata

در جریان رویداد بزرگ سونی برای کنسول پلی استیشن 5 که در سال 2020 برگزار شد، شرکت کپکام (Capcom) از بازی Pragmata رونمایی کرد. این بازی یک عنوان علمی تخیلی است که در ابتدا قرار بود در سال 2022 برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۵، ایکس باکس سری اکس و اس، و رایانه‌های شخصی عرضه شود. وقایع این بازی در آینده‌ای نه چندان دور دنبال می‌شود و به نظر در تمی Sci-fi جریان دارد.

کپکام قول داده است این بازی یک ماجراجویی فراموش نشدنی‌ را به مخاطبان ارائه خواهد داد. هرچند سال گذشته شایعه شده بود که Pragmata در رویداد The Game Awards حاضر خواهد بود، اما این اتفاق نیفتاد. با این حال، آخرین خبر رسمی از Pragmata، مربوط به خبر تاخیر بازی بود. کپکام در پاییز سال گذشته رسما اعلام کرد که بازی مرموز Pragmata تا سال 2023 تاخیر خورده است و در بازه قبلی اعلام شده منتشر نخواهد شد.

جزئیات بازی Pragmata هنوز هم در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، اما اگر قرار است در سال 2023 عرضه شود، هیچ رویدادی بهتر از The Game Awards برای رونمایی از آن نیست. شاید بازی مجددا تا سال 2024 تاخیر بخورد، کسی چیزی نمی‌داند.

Death Stranding Part II

اینجا عنوانی را داریم که هنوز معرفی نشده است و حتی مشخص نیست که در دست ساخت قرار دارد یا خیر. کسی نمی‌تواند رابطه دوستانه و صمیمی هیدئو کوجیما (Hideo Kojima) و جف کیلی را کتمان کند. جف کیلی همواره سعی کرده است به هر نحوی که شده، کوجیما را به رویداد خود دعوت کند. حتی در مراسم اخیر او دیدیم که کوجیما صرفا برای معرفی پادکست خود در رویداد حاضر شده بود!

بازی Death Stranding که در سال 2019 عرضه شد، در ابتدا واکنش‌های منفی زیادی از سمت منتقدین دریافت کرد، اما رفته رفته توسط گیمرها درک شد. این بازی به عنوان بیگ وینر سال 2019 شناخته می‌شود و برخلاف گفته خیلی‌ها، فروش موفقی را هم تجربه کرد. از چندین ماه پیش، شایعه ساخت دنباله این بازی با مصاحبه نورمن ریداس (Norman Reedus)، بازیگر شخصیت اصلی نسخه اول، به اوج رسید. او به طور غیررسمی ساخت نسخه دوم بازی را تایید کرد.

طبق شایعات، کوجیما پروداکشنز (Kojima Productions) چندین پروژه همزمان در ساخت دارد که یکی از آن‌ها، انحصاری کلود ایکس باکس خواهد بود. این استودیو در ماه‌های اخیر عکس‌هایی مرموز از بازیگران پروژه بعدی خود منتشر کرد که خیلی‌ها آن را به Death Stranding 2 ربط می‌دهند. خلاصه کلام، احتمال معرفی دنباله Death Stranding در رویداد آتی The Game Awards بسیار بالاست و بدون شک، یکی از بزرگ‌ترین اتفاقات مراسم نام خواهد گرفت.

Avatar: Frontiers of Pandora

بازی Avatar: Frontiers of Pandora یک بازی ویدئویی اکشن، ماجراجویی و جهان باز است که بر اساس مجموعه فیلم های آواتار جیمز کامرون ساخته می‌شود. این بازی توسط شرکت مسیو اینترتینمنت (Massive Entertainment) در حال توسعه است و توسط یوبی سافت برای مایکروسافت ویندوز، پلی استیشن 5، ایکس باکس سری اکس و اس و آمازون لونا در سال 2023 یا 2024 منتشر خواهد شد.

بازیکنان کنترل شخصیت Na’vi را به دست می‌گیرند و سفری را در سراسر مرزهای غربی و منطقه‌ای از پاندورا که قبلا دیده نشده است، آغاز می‌کنند. نیروهای RDA تهدید بزرگی برای مردم این منطقه به حساب می‌آیند و بازیکن وظیفه دارد در مقابل آن‌ها بایستد. این بازی اولین بار در مارس 2017 تایید شد؛ جایی که مسیو اعلام کرد که روی یک بازی بر اساس جهان Avatar جیمز کامرون کار می‌کند.

در یک گزارش سرمایه‌گذاری در سال 2021، مشخص شد که این بازی بین آوریل 2022 و مارس 2023 منتشر خواهد شد. عنوان Avatar: Frontiers of Pandora همراه با یک تریلر در E3 2021 معرفی شد. این بازی در ژوئیه 2022 از پنجره انتشار 2022 به سال 2023 یا 2024 به تعویق افتاد. احتمال نمایش تریلر گیم‌پلی جدیدی از این بازی در رویداد The Game Awards 2022 بسیار بالاست.

Wo Long: Fallen Dynasty

رئیس و مدیر عامل شرکت کویی تکمو (Koei Tecmo) در تاریخ 26 اکتبر 2023 و در جریان چهلمین سالگرد تاسیس این شرکت، اعلام کرد که تیم نینجا (Team Ninja) در حال توسعه یک بازی اکشن جدید بر اساس رمان‌های تاریخی قرن چهاردهم Romance of the Three Kingdoms است. این بازی به طور رسمی در رویداد ایکس باکس و بتسدا در سال 2022 برای انتشار روی مایکروسافت ویندوز، ایکس‌ باکس وان و ایکس‌باکس سری اکس و اس معرفی شد.

بازی در ادامه برای کنسول‌های پلی استیشن نیز تایید گردید. توسعه Wo Long: Fallen Dynasty حدود دو سال قبل از معرفی آن آغاز شد. این پروژه توسط رئیس تیم نینجا، فومیهیکو یاسودا (که کارگردانی Nioh در سال 2017 و همچنین نسخه بعدی آن در سال 2020 را برعهده داشت) و ماساکی یاماگیوا (که بیشتر به خاطر کارش در Tokyo Jungle و Bloodborne شناخته می‌شود) در دست ساخت قرار دارد.

بازی Wo Long: Fallen Dynasty همانند Nioh، در طول رویدادهای تاریخی واقعی اتفاق می‌افتد، اما با عناصر ماوراء طبیعی برجسته شده و با طراحی‌های اساطیری تزئین شده است. مشخص شد که بازی در تاریخ 3 مارس 2023 منتشر می‌شود، در نتیجه تا انتشار آن فاصله زیادی نداریم و The Game Awards، مهم‌ترین و تنها رویدادی است که سازندگان می‌توانند در آن بازی خود را نمایش دهند.

Final Fantasy XVI

سری Final Fantasy روزهای درخشانی را سپری می‌کند. بعد از عرضه چندین نسخه موفق اعم از Final Fantasy 7 Remake، طرفداران بی‌صبرانه منتظر عرضه نسخه جدید این سری هستند. بازی Final Fantasy XVI در یکی از رویدادهای اول نسل پلی استیشن معرفی شد و از آن روز تا به الان، اطلاعات زیادی از بازی منتشر نشده است.

تاریخ‌های انتشار متعددی از بازی اعلام شد که متاسفانه سازندگان نتوانستند به هیچکدام از زمان‌های مقرر شده برسند و بازی بارها به صورت داخلی تاخیر خورد. با توجه به اینکه اسکوئر انیکس (Square Enix) قصد دارد این بازی را در سال 2023 عرضه کند، حضور این عنوان در رویداد The Game Awards 2022 به هیچ وجه بعید نیست.

علاوه بر اسامی بازی‌های گفته شده، جف کیلی قرار است بیش از ۴۰ بازی را در مراسم پیش رو به نمایش بگذارد. جدا از بحث اهدای جوایز که بخش جذاب دیگری از مراسم را تشکیل می‌دهد، گیمرها بی‌صبرانه منتظر بازی‌های جدید و تریلرهایشان هستند. باید دید جف کیلی امسال چه برنامه‌ای برای ما در نظر گرفته است.

منبع : گیم فا

 

خروج از نسخه موبایل