فروش PS5 از 40 میلیون نسخه عبور کرد

4454554 - فروش PS5 از 40 میلیون نسخه عبور کرد

سونی اعلام کرد که با وجود چالش‌های بی‌سابقه شیوع ویروس کرونا و همچنین مشکلات چند سال گذشته زنجیره تأمین، موفق به فروش بیش از 40 میلیون کنسول PS5 شده است.

در بیانیه مطبوعاتی رسمی سونی آمده است: «ما نوامبر سال 2020 پلی استیشن 5 را در حالی عرضه کردیم که جهان نسبت به زمانی که آن را در سال 2019 معرفی کرده بودیم، در شرایط عجیب و متفاوتی قرار داشت. علی‌رغم چالش‌های بی‌سابقه COVID، تیم‌ها و شرکای ما سخت تلاش کردند تا کنسول‌های PS5 را به‌موقع عرضه کنند.»

افزایش فروش PS5 در سال 2023

فروش پلی ا‌ستیشن 5 در سال 2023 رشد بسیار زیادی پیدا کرده است. سونی در اوایل سال جاری نزدیک به 40 میلیون دستگاه فروخته بود و موفق شد تعداد کنسول‌های عرضه شده خود در ژانویه تا مارس سال 2023 را سه برابر کند و به 6.3 میلیون دستگاه برساند. سال گذشته در همین دوره زمانی، فقط 2 میلیون کنسول فروخته شده بود.

جیم رایان، مدیرعامل و رئیس سونی در این پست توضیح می‌دهد: «از طرفداران خود تشکر می‌کنیم که برای برطرف کردن این چالش‌ها ماه‌های بسیار زیادی را صبر کرده‌اند. اما اکنون تأمین پلی استیشن 5 به تعادل خوبی رسیده است و می‌توانیم انتظار داشته باشیم که تقاضای سرکوب شده دستگاه سرانجام برآورده شود.»

با این وجود، پلی استیشن 5 از نظر فروش کنسول برتر نسل جدید بوده است (البته به استثنای نینتندو سوییچ) و هر دو کنسول جدید ایکس باکس را از زمان عرضه‌شان در سال 2020 به‌راحتی شکست داده است.

در چند وقت گذشته در گزارش‌های زیادی به کنسول‌های بالقوه جدید پلی استیشن اشاره شده است. ماه گذشته در گزارشی گفته شده بود که نسخه اسلیم پلی‌استیشن 5 احتمالاً امسال معرفی خواهد شد و اوایل این ماه در گزارش معتبرتری به عرضه پلی ‌استیشن 5 پرو در پاییز سال بعد اشاره شده بود.

منبع : دیجیاتو

همچنین بررسی کنید ...

نینتندو سوییچ ۲, نبرد حدس‌ها برای یافتن نامی درخشان!

کنسول نینتندو سوییچ، دنیای بازی را فتح کرد و به سلطان بلامنازع نسل خود تبدیل …