اطلاعاتی جالب از بازی بعدی From Software

با توجه به اطلاعات منتشر شده از سوی یکی از کاربران ۴chan، بازی بزرگ بعدی استودیوی فرام سافتور (From Software) Spellbound نام خواهد داشت (احتمال دارد اسم رمز پروژه باشد) و برخلاف آثار قبلی این استودیو، روی جادو تاکید دارد و سلاح‌های فیزیکی رویکردهای جانبی به شمار می‌روند.

جزئیات منتشر شده از این بازی را در زیر مطالعه می‌کنید:

بازی از اواسط ۲۰۲۱ در دست ساخت قرار دارد

هم‌اکنون برای عرضه در سه‌ماهۀ ابتدایی ۲۰۲۵ (فوریه تا مارس) برنامه‌ریزی شده است

زودترین زمان برای رونمایی، می‌تواند تیزری چند ثانیه‌ای در مراسم The Game Awards 2023 باشد

زودترین زمان برای رونمایی از گیم‌پلی بازی تابستان ۲۰۲۴ (ژوئن) است

هیدتاکا میازاکی (Hidetaka Miyazaki) کارگردانی این اثر را برعهده دارد

فرام سافتور خودش ناشر این عنوان خواهد بود و دیگر خبری از ناشرهای ترد-پارتی نیست

بازی تنها برای پلتفرم‌های نسل جدید عرضه می‌شود (PS5،XSX/S و PC)

این عنوان برخلاف آثار پیشین فرام سافتور، بیش از سلاح‌های فیزیکی روی جادوها تمرکز دارد و اسپین‌آفی برای سبک سولز خواهد بود

بازی در اواخر قرن هجدهم میلادی (۱۷۸۰/۱۷۹۰) در جهانی تخیلی با فضای اروپایی روایت خواهد شد

بازی دنبالۀ معنوی Bloodborne نخواهد بود و هیچگونه ارتباطی با آن ندارد

بازی فقط شامل یک لگاسی دانجن بسیار گسترده و بزرگ می‌شود که در حقیقت شهری بزرگ است و خارج از آن نیز یک جهان آزاد وجود دارد.

شهر (همان تک لگاسی دانجن) ۲ تا ۳ برابر بزرگ‌تر از ترکیب تمامی دانجن‌های Elden Ring خواهد بود و احتمالاً به بزرگ‌ترین دنیای در هم تنید و به هم متصل تاریخ فرام سافتور تبدیل می‌شود

جهان آزاد بازی تقریباً به عظمت دو تا سه ناحیه در جهان آزاد Elden Ring خواهد بود

بخش جهان آزاد بازی شامل جنگل‌ها، مراتع، کوهستان‌ها، روستاها، غارها و دانجن‌های کوچک می‌شود

اندازۀ تقریبی بازی کمی کوچک‌تر از Elden Ring خواهد بود

در این عنوان تمرکز اصلی وردها (Spells) و جادوها خواهند بود و در همین نقطه از آثار دیگر فرام سافتور جدا می‌شود که جادو در آن‌ها یک رویکرد جانبی به شمار می‌رفت.

البته، شما سلاح‌هایی را در دست خواهید داشت که به مانند شمشیر یا هر سلاح سرد دیگری عمل می‌کنند، اما جنس آن‌ها از جادو خواهد بود

هیچ خط Mana یا جادویی وجود نخواهد داشت و می‌توان به صورت بی‌انتها از جادو استفاده کرد. استفاده از جادو در این عنوان از خط استقامت یا Stamina می‌کاهد

سلاح‌های سرد فیزیکی نیز در بازی وجود خواهند داشت، اما تمرکز اصلی نیستند

سیستمی مشابه با Ashes of War که در بازی Elden Ring معرفی شد، در این اثر وجود خواهد داشت

بازی یک پروتاگونیست ثابت ندارد و باید شخصیت اصلی را بسازید و شخصی‌سازی کنید

بازی شامل بخش چندنفره خواهد شد

هیچ سیستمی مشابه چالیس دانجن وجود نخواهد داشت

بازی تاکید زیادی روی تجهیزات و لباس‌ها خواهد داشت، پلیر می‌تواند لباس خود را به طور کامل شخصی‌سازی کند و این موضوع هم از نظر گیم‌پلی و هم از نظر ظاهری شرایط را تغییر می‌دهد

سیستمی شبیه به trick weapon بازی Bloodborne باز خواهد گشت اما تحول سلاح‌ها در قالبی جادویی صورت می‌گیرد

بازی تا حدودی بر اکشن تاکید دارد و کمتر به سمت نقش‌آفرینی گرایش پیدا می‌کند. منبع این اطلاعات برای توصیف این موضوع می‌گوید که بازی بیشتر از Sekiro نقش آفرینی است اما المان‌های نقش آفرینی آن کمی از Bloodborne کمرنگ‌تر هستند

بازی شامل بخش‌های زیر آب نیز می‌شود و شخصیت اصلی توانایی شنا کردن را خواهد داشت

کاراکتر اصلی می‌تواند خم شود، بپرد، از کنارۀ دیوار حرکت کند، اما توانایی بالا رفتن از ساختمان‌ها وجود ندارد

بازی شامل چرخۀ روز و شب خواهد شد، اما بیشتر جنبۀ ظاهری دارد و به جز چند بخش محدود و برخی دشمنان، تاثیری در گیم‌پلی نمی‌گذارد

دقت داشته باشید که تمامی اطلاعات بالا در حد شایعه اعتبار دارند.

مدتی پیش، میازاکی در مصاحبه‌ای با ۴A Gamers متذکر شد که ایده‌ها و طراحی‌های متعددی در رابطه با Elden Ring طرح‌ها و ایده‌هایی وجود داشته‌اند که مناسب این اثر نبودند و باید برای آن ایده‌ها، باید اثری جدید برنامه‌ریزی شود. او برای توصیف این اثر از دو واژۀ Abstract Fantasy استفاده کرد.

به احتمال زیاد، این پروژه حتی بیش از پیش به سمت مفاهیم کلی و انتزاعی پیش خواهد رفت و شامل روایتی پر از پیچیدگی و ابهام و داستان‌های نانوشته خواهد شد. تا به امروز، استودیوی فرام سافتور در ساخت بازی‌هایی که روایت محیطی دارند، پیش‌قدم بوده است و به نظر می‌رسد که پروژۀ بزرگ بعدی میازاکی نیز بیش از پیش از روایت مستقیم فاصله بگیرد و به سمت تعریف مفاهیم و سپردن آن‌ها به تخیل گیمر پیش برود. با این وجود، به طور دقیق منظور از Abstract مشخص نیست، این احتمال نیز وجود دارد که منظور میازاکی فاصله گرفتن از پروژه‌های قدیمی و ورود به یک تم و پیش‌زمینۀ جدید باشد.

*تصویر خبر تزئینی است.

منبع : گیم فا

همچنین بررسی کنید ...

Ghost of Tsushima تسخیر قلب گیمرها و صدرنشینی در آمریکا

بازی اکشن ماجراجویی جهان‌باز Ghost of Tsushima ساخته استودیو Sucker Punch، چهار سال پس از …