برنامه سونی برای فروش 30 میلیون PS5

پس از آخرین گزارش سونی درباره عملکرد سه ماهه منتهی به ۳۱ دسامبر ۲۰۲۲، به نظر می‌رسد که این شرکت انتظار افزایش فروش PS5 در پایان سال جاری را دارد.

به نظر می‌رسد این شرکت پیش‌بینی کرده است که ۳۰.۵ میلیون دستگاه تا پایان سال مالی ۲۰۲۳ به فروش می‌رساند؛ این آمار با ۳۲ میلیون دستگاهی که شرکت از زمان عرضه پلی استیشن ۵ در نوامبر ۲۰۲۰ فروخته است، تفاوت چندانی ندارد.

پیش‌بینی‌های داخلی نشان می‌دهد که سونی قصد فروش زیادی را در ماه آگوست ۲۰۲۳ ندارد و سقف فروش خود را روی ۱.۵ میلیون دستگاه تنظیم کرده است؛ در حالی که این شرکت انتظار دارد در نوامبر ۲۰۲۳، حدود ۴.۸ میلیون دستگاه بفروشد. مجموع فروش پیش‌بینی شده برای ماه‌های اکتبر، نوامبر و دسامبر بسیار چشمگیر است. سونی می‌خواهد در این بازه زمانی ۱۰.۵ میلیون دستگاه پلی استیشن ۵ به فروش برساند.

به نظر می‌رسد که این پیش‌بینی فروش بالا به لطف عرضه مدل جدید PS5 است که دارای یک درایو دیسک جداشدنی خواهد بود و انتظار می‌رود در سپتامبر ۲۰۲۳ وارد بازار شود. پیش‌بینی می‌شود که این مدل جدید در سال مالی ۲۰۲۳ به فروش ۱۸.۵ میلیون دستگاهی برسد، یعنی حدود ۱۲ میلیون پلی استیشن ۵ کلاسیک در سال مالی مذکور به فروش خواهد رسید.

در مورد اینکه چه زمانی پلی استیشن ۵ جدید معرفی خواهد شد، هیچ چیز مشخص نیست، اما تولید این کنسول در آوریل ۲۰۲۳ آغاز می‌شود؛ بنابراین ما پیش‌بینی می‌کنیم که به زودی چیزهای بیشتری را از این کنسول خواهیم شنید.

اعداد پیش‌بینی‌ شده برای سال مالی 2023 نشان می‌دهد که سونی می‌خواهد آمار فروش پلی استیشن 5 را تا 78 میلیون دستگاه برساند. اگرچه سونی هنوز راه درازی برای رسیدن به رکورد فروش 155 میلیون دستگاهی پلی استیشن 2 در پیش دارد، اما می‌توانم به راحتی رکورد فروش 80 میلیون نسخه‌ای PSP را پشت سر بگذارد.

منبع : گیم فا

 

خروج از نسخه موبایل