کنسول PS5 جدید یک مدل پرو یا اسلیم نیست

6546566556 - کنسول PS5 جدید یک مدل پرو یا اسلیم نیست

یکی از منابع داخلی معتبر صنعت بازی‌های ویدیویی یعنی تام هندرسون (Tom Henderson) به تازگی گفته که پلی استیشن 5 جدید تنها یک مدل جدیدتر از پلی استیشن 5 معمولی با هزینه‌ی تولید و پخش کم‌تر است.

باور اینکه ما در سومین سال زندگی کنسول پلی استیشن 5 هستیم کمی دشوار است. این کنسول که اولین بار در نوامبر سال 2020 عرضه شد تا کنون بسیار موفق بوده و توانسته به صورت جهانی بیش از 30 میلیون دستگاه بفروشد. با این حال همین حالا هم شایعاتی در رابطه با یک مدل پرو از این کنسول از سوی یک منبع داخلی به نام Tez2 منتشر کرده است. به گفته‌ی Tez2 توسعه‌دهندگان کیت توسعه‌ی پلی استیشن 5 پرو را هم دریافت کرده‌اند.

با این حال تام هندرسون که پیش از این گزارش پلی استیشن ۵ با دیسک درایو جداپذیر را داده بود، به تازگی در توئیتر خود گفته که بعید می‌داند پلی استیشن ۵ جدید یک مدل پرو یا اسلیم باشد. بلکه صرفا با یک نسل جدیدتر از پلی استیشن ۵ عادی طرف هستیم که هزینه‌ی تولید و پخش کم‌تری را برای سونی دارد. تولید پلی استیشن ۵ عادی تا پایان امسال متوقف خواهد شد و مدل جدید هم از آوریل تولید خود را آغاز خواهد کرد و از سپتامبر به دست خریداران خواهد رسید.

معرفی این مدل پلی استیشن 5 جدید در فصل تابستان می‌گذرد. از آخرین شوکیس پلی استیشن چندین ماه می‌گذرد و معمولا سونی از ماه ژوئن برای برگزاری یک رویداد State of Play استفاده می‌کند. تام هندرسون در این باره افزوده:

اگر سونی مشغول ساخت یک مدل پرو یا اسلیم بود، تولید مدل کنونی پلی استیشن ۵ متوقف نمی‌شد. مدل جدید PS5 هزینه‌ی تولید و پخش را کاهش می‌دهد چرا که آن‌ها فقط یک کنسول رو تولید خواهند کرد: پلی استیشن ۵ با دیسک درایو جداپذیر.
هندرسون پیش از این هم گفته بود که پلی استیشن ۵ جدید جدا از دیسک درایو جداپذیر تغییرات سخت‌افزاری خاصی نخواهد داشت. این دیسک درایو با پلی استیشن ۵ دیجیتال تطبیق‌پذیر نخواهد بود. با این حال شاهد فروش آن به صورت یک باندل با پلی استیشن ۵ جدید خواهیم بود. در هر صورت به نظر می‌رسد که فعلا خبری از پلی استیشن ۵ اسلیم یا پرو نیست.

منبع : گیم فا

 

همچنین بررسی کنید ...

مایکروسافت در حال بررسی ساخت کنسول دستی ایکس باکس: رقیبی برای سوییچ و استیم دک؟

شایعات داغی مبنی بر ورود مایکروسافت به بازار کنسول‌های دستی به گوش می‌رسد. یوتیوبر Moore’s …