مانیتورهای گیمینگ Nitro XV5 ایسر در راه بازار

ایسر به‌ زودی دو مانیتور گیمینگ از مجموعه جدید Nitro XV5 با رزولوشن 1440P و 4K به بازار عرضه می‌کند. این دو نمایشگر گیمینگ Acer از پنل‌های IPS یکسان با قابلیت اورکلاک تا نرخ بازسازی تصویر ۲۰۰ هرتز بهره می‌برند.

شرکت ایسر اعلام کرد که اواخر این ماه قرار است مانیتورهای گیمینگ سری Nitro XV5 را به بازار عرضه کند. این مجموعه شامل دو نمایشگر ۲۷ اینچ است که طبق اعلام شرکت Acer، از پنل‌های IPS یکسان استفاده می‌کنند.

ایسر اعلام کرده است که وجه تمایز مانیتورهای گیمینگ Nitro XV5 رزولوشن آن‌ها خواهد بود. مانیتور اول دارای صفحه نمایش با رزولوشن 1440P و مدل دیگر با رزولوشن 4K عرضه خواهد شد. اگرچه هر دو مانیتور جدید ایسر در حالت اورکلاک می‌توانند نرخ تازه‌سازی تصویر 200 هرتز را در اختیار کاربر قرار دهنده، اما در حالت عادی به ترتیب نرخ 144 هرتز و 166 هرتز را ارائه خواهند کرد.

در حال حاضر Acer مدعی شده که اورکلاک این مانیتورها اجازه می‌دهد که زمان پاسخ‌دهی آن‌ها به 0.5 میلی‌ثانیه کاهش یابد، هرچند که تأیید نشده این زمان پاسخ با استفاده از کدام مدل اندازه‌گیری زمان پاسخ یعنی GTG یا MPRT به دست آمده است.

استفاده از فناوری FreeSync در مانیتورهای جدید ایسر

مانیتورهای گیمینگ سری Nitro XV5 برای سازگاری با کارت‌های گرافیک رده بالا نسل جدید و همچنین کنسول‌های گیمینگ به پورت HDMI 2.1 و همچنین فناوری FreeSync Premium شرکت AMD مجهز شده‌اند. فناوری FreeSync از پارگی تصویر جلوگیری می‌کند.

علاوه بر این موارد، مانیتورهای سری Nitro XV5 ایسر دارای هاب USB هستند که از شارژ USB Type-C با توان ۶۵ وات نیز پشتیبانی می‌کند. این شرکت اعلام کرده است که هاب USB مذکور دارای اتصالات دیواری Vesa، پایه قابل تنظیم و امکان پشتیبانی از سوئیچ KVM است. سوئیچ KVM یک دستگاه سخت‌افزاری است که به کاربر اجازه با استفاده از یک مجموعه موس، کیبورد و مانیتور چندین کامپیوتر را کنترل کند.

منبع : شهر سخت افزار

خروج از نسخه موبایل