بهترین گوشی های SAMSUNG گیمینگ برای بازی

در این مقاله سعی داریم تا از میان موبایل‌های محبوب SAMSUNG ، چند مورد از بهترین گوشی‌هایی را که می‌توانند عملکرد مناسبی در اجرای بازی‌ها داشته باشند معرفی کنیم.

این روز‌ها با داغ شدن بازار بازی‌های خوش ساخت موبایل و البته انتشار اخبار مبنی بر تاربخ عرضه‌ی بازی‌های مشهور کنسولی که یکی پس از دیگری درحال ورود به پلتفرم‌های اندروید و آیفون هستند، دیگر به‌راحتی می‌توان آینده یا حتی این روز‌های بازی‌های موبایلی را بسیار روشن تصور کرد. بازی‌هایی که در بسیاری از موارد چیزی کمتر از نسخه‌های مشابه کنسولی خود ندارند و حتی در بعضی موارد، عملکردی فراتر از انتظار را ارائه می‌کنند. اما در این پلتفرم نیز وجود مشخصات سخت‌افزاری متناسب با هر بازی، مسئله‌ای است که دامن گیمر‌های موبایل را هم گرفته است. موضوعی که باید در زمان خرید گوشی، بسیار به جنبه‌های مختلف آن توجه داشت تا به مرور زمان دچار ضعف‌های پیش‌بینی نشده‌ای در تجربه‌های گیمینگ خود نشد.

سامسونگ یکی از برند‌های قدیمی و موفق در بازار موبایل‌های قدرتمند محسوب می‌شود که درکنار سایر شرکت‌های بزرگ، در تولید گوشی‌های هوشمند در رقابت تنگاتنگی به سر می‌برد. به‌خصوص در تولید گوشی‌های پرچم‌دار که باتوجه‌به کیفیت بالا و به کار گیری تکنولوژی‌های تازه و کارآمد، بسیار توسط کاربران مورد تحسین و توجه قرار گرفته است. در این مقاله می‌خواهیم تمام تمرکز خود را تنها روی برند سامسونگ محدود کنیم و چند تا از بهترین گوشی‌هایی که می‌توانند برای اجرای بازی‌ها مناسب باشند را در رده‌های مختلف معرفی کنیم. بنابراین اگر از طرفداران محصولات این شرکت کره‌ای هستید، در ادامه با معرفی بهترین گوشی‌های سامسونگ مناسب بازی، همراه زومجی باشید.

گلکسی زد فولد 3 سامسونگ

قیمت: ۵۴ میلیون تومان

اگر محدودیتی در بودجه‌ی خود ندارید، Galaxy Z Fold 3 از جمله قدرتمند‌ترین گوشی‌های تاشویی است که می‌توانید در‌جهت انجام پردازش‌های سنگین از جمله اجرای با کیفیت بازی‌ها، خریداری کنید. محصولی که سامسونگ در ساخت آن حسابی سنگ تمام گذاشته است و به خوبی در بازار گوشی‌های بالا رده قدرت نمایی می‌کند. در ابتدا باید گفت که این گوشی تاشو سامسونگ مجهز به با نمایشگر بسیار بزرگ ۷٫۶ اینچ داینامیک AMOLED 2X است که تجربه‌ای بسیار با کیفیت و شگفت‌انگیزی از بازی‌ها را برای کاربران فراهم می‌کند.

همچنین از دیگر امکانات Galaxy Z Fold 3 می‌توان به تراشه‌ی ۵ نانومتری Snapdragon 888، دوازده گیگابایت حافظه‌ی رم ، پشتیبانی از قلم استایلوس سامسونگ، ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌‌ی ذخیره‌سازی، اسپکیرهای استریوی تنظیم‌شده به‌وسیله‌ی AKG و باتری ۴٬۴۰۰ میلی‌آمپرساعت به‌همراه پشتیبانی از شارژ سریع ۲۵ وات اشاره کرد که از ویژگی‌های اصلی گوشی محسوب می‌شوند که آن‌ را به گزینه‌ای مناسب برای هرگونه کاربردی، ازجمله‌ی گیم‌های سنگین تبدیل می‌‌کند. هرچند که گوشی‌ تاشو Galaxy Z Fold 4 هم‌ در بازار عرضه شده است که تغییرات زیادی را نسبت‌به نسل پیشین خود نمی‌بیند؛ اما از بهبودهایی مانند تراشه‌ی بهنیه و پرچم‌دار Snapdragon 8+ Gen 1 و دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی بهره می‌برد که باتوجه‌به اختلاف قیمت بالای این دو محصول، Galaxy Z Fold 3 می‌تواند انتخاب بهتری از نظر قیمت نسبت Z Fold 4 محسوب شود. در آخر گفتنی است که Galaxy Z Fold 3 برای کسانی که می‌خواهند تجربه‌ی کار با یکی از پرچم‌داران قدرتمند شرکت سامسونگ را داشته باشند، انتخاب بسیار وسوسه‌انگیز و البته بسیار پر خرجی شمرده می‌شود که احتمالا در بدبینانه ترین شرایط ممکن، می‌تواند کاربر را از خود راضی نگهدارد‌.

گلکسی اس 22 اولترا سامسونگ 5G

قیمت: 43 میلیون تومان

باید قبول کرد که با قدرت گرفتن برند‌هایی مانند شیائومی در سال‌های اخیر، بازار گوشی‌های میان‌رده و پایین رده تبدیل به میدان مبارزه‌ای شده که حتی شرکت بزرگی مانند سامسونگ را هم بیش‌ازپیش دچار‌ چالش کرده است. اما خب همچنان سامسونگ در ارائه‌ی گوشی‌های پرچم‌دار و بالا رده‌، همچنان قدرتمند ظاهر می‌شود و طرفداران متعصب بسیاری را چشم به راه محصولات خود نگه‌می‌دارد‌. حال گوشی‌ Galaxy S22 Ultra 5G که یکی از بهترین دست پخت‌های سامسونگ‌ محسوب می‌شود، نه‌تنها در زمینه‌ی گیم، بلکه در موضوعات دیگر هم می‌تواند کاربر را از خود راضی نگهدارد.

در وهله‌ی اول باید اشاره کرد که Galaxy S22 Ultra 5G از نمایشگر بسیار روشن ۶٫۸ اینچی Dynamic AMOLED 2X با وضوح 1440p و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز پویا بهره می‌برد که خبر از یک صفحه‌نمایش با کیفیت می‌دهد. همچنین این گوشی قدرتمند سامسونگ در دو نسخه با پردازنده‌های Exynos 2200 و Snapdragon 8 Gen 1 عرضه شده‌اند که نسخه‌ی اسنپدراگون آن را به‌راحتی می‌توانید در بازار ایران تهیه کنید و از امکانات با کیفیت این محصول در زمینه‌های مختلف بهره ببرید. گوشی Galaxy S22 Ultra 5G به واسطه‌ی سخت‌افزار بسیار قدرتمند و صفحه‌نمایش با کیفیت، می‌تواند یکی از گزینه‌‌های ارزشمندی برای گیمر‌ها در میان محصولات سامسونگ محسوب شود.

گلکسی اس 21 اف ای سامسونگ 5G

قیمت: ۱۶ میلیون تومان

گوشی Galaxy S21 FE 5G یکی از پرچمداران اقتصادی پرطرفداری سامسونگ محسوب می‌شود که در زمینه‌های مختلفی از جمله اجرای بازی‌های سنگین، عملکرد بسیار خوبی را ارائه می‌کند. سامسونگ پرچم‌دار اقتصادی خود را در دو نسخه به فروش می‌رساند؛ یک نسخه از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام و دیگری از تراشه‌ی Exynos 2100 استفاده می‌کند که نسخه‌ی دوم به‌راحتی در بازار ایران قابل خریداری است.

تراشه‌ی Exynos 2100 با لیتوگرافی ۵ نانومتری سامسونگ تولید می‌شود و در بخش CPU از هشت هسته‌ی پردازشی استفاده می‌کند. همچنین پردازش‌های گرافیکی در تراشه‌ی Exynos 2100 بر عهده‌ی پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G78 MP14 قرار دارد که ۴۰ درصد نسبت به Mali-G77 MP11 به‌کار‌رفته در Exynos 990 سری S20 سامسونگ عملکرد سریع‌تری را ارائه می‌کند. در مجموع گوشی Galaxy S21 FE 5G با حداکثر ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و ۸ گیگابایت رم، می‌تواند گزینه‌ی ایده‌آلی در میان گوشی‌های اقتصادی سامسونگ محسوب شود.

گلکسی A73 سامسونگ 5G

قیمت: ۱۳ میلیون تومان

اگر به‌دنبال یک گوشی خوب و مناسب برای اجرای بازی‌ها می‌گردید، Galaxy A73 5G می‌تواند درکنار بهترین گزینه‌های شما قرار بگیرد. محصولی که به خوبی می‌تواند بازی سنگین و مشهوری مانند Call of Duty را با تنظیمات گرافیکی بالا و نرخ پایدار ۶۰ فریم‌برثانیه اجرا کند و در بازی Genshin Impact به بیش از ۵۰ فریم‌برثانیه با تنظیمات گرافیکی Medium دست پیدا کند که نتیجه‌ی بسیار خوبی در این سطح از گوشی‌ها محسوب می‌شود.

گلکسی Galaxy A73 5G درکنار استفاده از تراشه‌ی Snapdragon 778G کوالکام، از چهار هسته‌ی ۲٫۴ گیگاهرتزی Cortex A78 و چهار هسته‌ی ۱٫۸ گیگاهرتزی Cortex A55 در قالب دو کلاسترِ پرقدرت و کم‌مصرف به‌عنوان CPU بهره می‌برد. همچنین برای انجام پردازش‌های گرافیکی به ماژول Adreno 642L اتکا دارد. Galaxy A73 5G یکی از گوشی‌های خوب میان‌رده‌ی شرکت سامسونگ محسوب می‌شود که در اجرای بازی‌های گرافیکی، می‌تواند عملکرد‌ خوبی را ارائه کند. گلکسی A73 سامسونگ 5G در قالب نسخه‌های ۶ | ۱۲۸، ۸ | ۱۲۸ و ۸ | ۲۵۶ گیگابایتی عرضه شده است.

گلکسی M52 سامسونگ 5G

قیمت: ۹ میلیون تومان

Galaxy M52 5G جزو محصولات خوب و خوش دست شرکت سامسونگ محسوب می‌شود که به خوبی می‌تواند از پس اجرای بازی‌های متوسط و حتی بعضی آثار سنگین بربیاید. زیرا این محصول میان‌رده‌ی سامسونگ از تراشه‌ی Snapdragon 778G بهره می‌برد و یک نمایشگر ۶٫۷ اینچ OLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و مجهز به وضوح FHD+ را مقابل کاربر قرار می‌دهد.

همچنین گوشی Galaxy M52 5G دارای باتری بسبار مناسبی با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر است که نسبت به بعضی هم رده‌های خود در‌ این زمینه، دست بالاتر را دارد. از دیگر قابلیت‌های Galaxy M52 5G می‌توان به حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایتی، ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم، دوربین اصلی ۶۴ و سلفی ۳۲ مگاپیکسلی و اندروید ۱۱ با پوسته‌ی One UI 3.1 اشاره کرد. گوشی گلکسی M52 با پشتیبانی از فناوری 5G از جمله محصولات خوب سامسونگ در سطح میان‌رده شمرده می‌شود که با قیمتی حدود ۹ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

گلکسی A33 سامسونگ 5G

قیمت: ۸ میلیون تومان

Galaxy A33 5G یکی از اقتصادی‌ترین گوشی‌های سامسونگ شمرده می‌شود که امکاناتی مشابه با گلکسی A53 را با قیمت پایین‌تری ارائه می‌کند. هرچند که شاید در مقایسه با محصولات سایر شرکت‌ها، انتخاب‌های دیگری هم در دسترس باشد،‌ اما گلکسی A33 حداقل درمیان هم رده‌های داخلی خود، گزینه‌ی بسیار خوب و ارزشمندی است که به‌راحتی می‌توان آن را به خریداران پیشنهاد کرد.

همچنین گلکسی A33 در زمینه‌ی صفحه‌ نمایش پیشرفت چشم‌گیری را درمقایسه‌با نسل گذشته،‌ یعنی (A32 5G) تجربه می‌کند؛ اکنون پنل ۶۰ هرتزی LCD و +HD گلکسی A32 5G جای خود را به پنل ۹۰ هرتزی OLED با رزولوشن +FHD یا ۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل داده است. یکی از دلایلی مهمی که باعث شده است تا Galaxy A33 5G در دسته‌ی گوشی‌های خوب اقتصادی سامسونگ قرار بگیرد، استفاده از تراشه‌ای است که در گلکسی A53 به کار رفته است. تراشه‌ی Exynos 1280 از ترکیب ۲ هسته‌ی ۲٫۴۰ گیگاهرتزی Cortex A78 و ۶ هسته‌ی ۲٫۰ گیگاهرتزی Cortex A55 به‌عنوان CPU استفاده می‌کند و به نسبت توان سخت‌افزاری خود می‌تواند در پردازش بازی‌ها عملکرد خوبی را ارائه کند. Galaxy A33 5G در قاب نسخه‌های ۶ تا ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ تا ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی عرضه شده است و می‌تواند تجربه‌ی مناسبی را از اجرای بازی‌ها ارائه کند.

گلکسی M33 سامسونگ

قیمت: ۶.۵ میلیون تومان

گوشی Galaxy M33 از جمله موبایل‌های اقتصادی سامسونگ است که با وجود قیمت حدود ۶.۵ میلیون تومانی خود، دارای سخت‌افزاری خوبی برای اجرای بازی‌ها در این رده است. Samsung Galaxy M33 از رابط کاربری One UI 4.1، نمایشگر ۶٫۶ اینچ FHD+ با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و رزولوشن 1080 در 2408 پیکسل بهره می‌برد. امکاناتی که می‌تواند نوید یک صفحه‌نمایش خوب و استاندارد را به کاربر بدهد.

همچنین Galaxy M33 به پردازنده‌ی Exynos 1280 درکنار ۲ هسته ۲.۴ گیگاهرتز Cortex-A78 و ۶ هسته ۲.۰ گیگاهرتز Cortex-A55 مجهز شده است و توانایی خوبی در اجرای بازی‌های نه چندان سنگین دارد. اما خب با وجود سطح پردازنده و رده‌ای که Galaxy M33 در آن قرار دارد، نباید انتظار اجرای ایده‌آل و بی‌نقصی از بازی‌های سنگین را از آن داشت. بااین‌حال گوشی‌ Galaxy M33 سامسونگ با حافظه‌ی داخلی ۱۲۸ و دو مدل با رم‌های ۶ و ۸ گیگابایت، جزو بهترین گزینه‌هایی است که خریداران می‌توانند در این سطح از میان‌رده‌های شرکت سامسونگ تهیه کنند.

منبع : زومجی

 

خروج از نسخه موبایل