طرفداران Baldur’s Gate با شنیدن خبر لغو توسعه قسمت چهارم این مجموعه محبوب شوکه شدند. اما چرا استودیو لاریان، سازندهی این بازی موفق، از ساخت دنبالهای که به نظر میرسید قطعی است، دست کشید؟
یک راز فاش شد
سوئن وینک، مدیرعامل لاریان، در مصاحبهای جدید پرده از رازی جالب برداشت. او فاش کرد که Baldur’s Gate 4 پیش از آنکه لغو شود، به مرحلهای رسیده بود که قابل بازی بود. با این حال، تیم توسعهدهنده پس از چندین بار شروع مجدد پروژه و دیدن نتایج، تصمیم گرفتند که به جای صرف چندین سال برای تکمیل یک بازی که شاید به اندازهی کافی نوآورانه نباشد، به سراغ ایدههای جدید بروند.
از DLC تا بازی کامل و سپس لغو
در ابتدا، این پروژه قرار بود بهعنوان یک بستهی الحاقی برای Baldur’s Gate 3 توسعه یابد. اما با پیشرفت کار، به یک بازی مستقل تبدیل شد. با این حال، تیم لاریان احساس کرد که ادامهی کار روی این پروژه باعث میشود از فرصتهای جدید برای خلق تجربیات بازیکردنی منحصربهفرد باز بمانند.
آیندهای نامعلوم برای سری Baldur’s Gate
با توجه به این اتفاق، آیندهی سری Baldur’s Gate در هالهای از ابهام قرار گرفته است. اگرچه لاریان در حال کار روی پروژههای جدید است، اما احتمال بازگشت به این جهان محبوب در آیندهای دور نیز وجود دارد.