پلی استیشن پورتال توسط مهندسان گوگل هک شد! اجرای بازی‌های PSP به صورت بومی

دو مهندس گوگل موفق به هک پلی استیشن پورتال ، جدیدترین محصول شرکت سونی، شدند. این هک به کاربران این امکان را می‌دهد که بازی‌های محبوب کنسول دستی PSP را به صورت بومی و بدون نیاز به اتصال به اینترنت روی پورتال اجرا کنند.

دستگاهی با قابلیت محدود:

پلی استیشن پورتال که در ماه نوامبر سال گذشته با قیمت 199.99 دلار روانه بازار شد، تنها از قابلیت استریم بازی‌ها از کنسول PlayStation 5 برخوردار است و حتی نمی‌تواند بازی‌های سرویس ابری سونی را اجرا کند.

راهکار هک:

دو مهندس گوگل با نام‌های “اندی ان‌گوین” و “کال اسونسون” با استفاده از شبیه‌ساز PPSSPP، پلی استیشن پورتال را برای اجرای بازی‌های PSP هک کردند. در این آزمایش، آنها توانستند بازی GTA 3 را بدون نیاز به اتصال دائم به اینترنت روی دستگاه مذکور اجرا نمایند.

هک نرم‌افزاری:

“اندی ان‌گوین” در توییتر خود تأیید کرد که این هک به صورت نرم‌افزاری و بدون دستکاری سخت‌افزاری انجام شده است. این موضوع به دلیل استفاده از سیستم‌عامل اندروید در پورتال، که فضای دسترسی را برای هکرها آسان‌تر می‌کند، قابل انجام بود.

سوابق هکر:

“اندی ان‌گوین” که به عنوان “The Flow” نیز شناخته می‌شود، سابقه کشف اختلال‌هایی در کنسول‌های پلی استیشن 4 و 5 را دارد. او قصد دارد در ماه می امسال جزئیات آسیب‌پذیری جدیدی در کنسول PS4 را منتشر کند.

خروج از نسخه موبایل