مایکروسافت در حال بررسی ساخت کنسول دستی ایکس باکس: رقیبی برای سوییچ و استیم دک؟

345345345555 - مایکروسافت در حال بررسی ساخت کنسول دستی ایکس باکس: رقیبی برای سوییچ و استیم دک؟

شایعات داغی مبنی بر ورود مایکروسافت به بازار کنسول‌های دستی به گوش می‌رسد. یوتیوبر Moore’s Law Is Dead مدعی شده که مایکروسافت در حال برنامه‌ریزی برای ساخت یک کنسول دستی جدید است.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که سونی نیز به‌دنبال عرضه یک کنسول دستی جدید است. محبوبیت سوییچ و استیم دک نشان می‌دهد که بازار کنسول‌های دستی در حال رونق است و مایکروسافت نیز می‌خواهد از این فرصت استفاده کند.

مایکروسافت سابقه‌ای در ساخت کنسول‌های دستی دارد. دو دهه پیش، شایعات زیادی در مورد کنسول دستی ایکس باکس موسوم به “Xboy” وجود داشت، اما این کنسول هرگز به بازار عرضه نشد.

اکنون به نظر می‌رسد که مایکروسافت دوباره به بازار کنسول‌های دستی علاقه‌مند شده است. تام هندرسون، روزنامه‌نگار، در توییتر خود نوشت که «شرط می‌بندد ایکس باکس نیز در حال بررسی ساخت یک کنسول دستی است». جز کوردن، از ویندوز سنترال، این خبر را تأیید کرد و گفت که «ایکس باکس به معنای واقعی کلمه چندین پروژه سخت‌افزاری جدید را در چند هفته گذشته استارت زده».

احتمالاً یکی از این پروژه‌ها به ساخت کنسول دستی ایکس باکس مرتبط خواهد بود. این کنسول می‌تواند از سیستم‌عامل ویندوز استفاده کند و بر روی بازی‌های گیم پس و فروشگاه ایکس باکس تمرکز داشته باشد.

نظر شما چیست؟ آیا به خرید کنسول دستی ایکس باکس علاقه دارید؟

همچنین بررسی کنید ...

نینتندو سوییچ ۲, نبرد حدس‌ها برای یافتن نامی درخشان!

کنسول نینتندو سوییچ، دنیای بازی را فتح کرد و به سلطان بلامنازع نسل خود تبدیل …