پلی استیشن با سهم 66.1 درصدی، بازار کنسول‌های بازی چین را قبضه کرد

سونی با در اختیار داشتن بیش از دو سوم بازار کنسول‌های بازی در چین، به غول بلامنازع این بازار تبدیل شد. این شرکت در سال گذشته میلادی بیش از ۵۰ میلیون دستگاه کنسول پلی استیشن ۵ را در سراسر جهان به فروش رساند و رکورد جدیدی را ثبت کرد.

پلی استیشن در سال ۲۰۲۳ در چین نیز عملکرد خیره‌کننده‌ای داشت و توانست سهم بازار خود را نسبت به سال قبل از ۴۹.۹ درصد به ۶۶.۱ درصد افزایش دهد. این در حالی است که سهم بازار ایکس‌باکس و نینتندو سوییچ به ترتیب به ۱۹.۴ درصد و ۱۰.۵ درصد کاهش یافت.

این موفقیت سونی در بازار چین را می‌توان به عوامل مختلفی نسبت داد. از جمله این عوامل می‌توان به عرضه بازی‌های انحصاری محبوبی مانند God of War Ragnarok، Spider-Man 2 و Gran Turismo 7 اشاره کرد. همچنین، کمبود جهانی تراشه‌ها که باعث کاهش عرضه کنسول‌های ایکس‌باکس و نینتندو سوییچ شده بود، نیز به نفع پلی استیشن تمام شد.

در مجموع، سال ۲۰۲۳ سالی درخشان برای پلی استیشن بود. این شرکت توانست سهم بازار خود را در سراسر جهان افزایش دهد و رکورد جدیدی را برای فروش کنسول‌های پلی استیشن ثبت کند. انتظار می‌رود این روند موفقیت‌های سونی در سال ۲۰۲۴ نیز ادامه‌دار باشد.

خروج از نسخه موبایل