کنسول دستی لنوو به نبرد Steam Deck می‌رود

546456456 - کنسول دستی لنوو به نبرد Steam Deck می‌رود

لنوو احتمالاً در حال توسعه یک کنسول بازی دستی جدید است که از سیستم‌عامل ویندوز ۱۱ استفاده می‌کند و می‌تواند به رقیبی برای Steam Deck و ROG Ally تبدیل شود. این کنسول از پردازنده‌های سری Phoenix AMD بهره خواهد برد که اوایل سال جاری معرفی شدند.

این اولین‌بار نیست که خبری درباره‌ی کنسول بازی دستی لنوو منتشر می‌شود. در اکتبر ۲۰۲۱، تصاویری از یک دستگاه اندرویدی به نام Legion Play فاش شد که به عنوان اولین کنسول بازی ابری با سیستم‌عامل اندروید شناخته می‌شود. گفته شد این کنسول از نمایشگر ۷ اینچی بدون حاشیه با نسبت تصویر ۱۶:۹، وضوح Full HD، پشتیبانی از HDR10، بلندگوهای داخلی استریو دوگانه، موتور لرزشی و باتری ۷۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی بهره خواهد برد.

انتظار می‌رفت لنوو Legion Play را در کنگره‌ی جهانی موبایل ۲۰۲۱ معرفی کند، اما این اتفاق رخ نداد. شاید این شرکت نگران بود که کنسول اندرویدی جدیدش با Steam Deck مقایسه شود و در نتیجه از عرضه آن صرف‌نظر کرد.

اکنون به نظر می‌رسد لنوو به جای Legion Play تصمیم گرفته است تا یک کنسول دستی قدرتمندتر تولید کند که به طور پیش‌فرض سیستم‌عامل ویندوز ۱۱ را اجرا خواهد کرد و می‌تواند به رقیبی جدی برای Steam Deck و ROG Ally تبدیل شود. از جمله مشخصات احتمالی Legion Go می‌توان به نمایشگر ۸ اینچی اشاره کرد که یک اینچ از صفحه نمایش ROG Ally و Steam Deck بزرگ‌تر است.

نینتندو با عرضه کنسول دستی Switch در سال ۲۰۱۷، دسته‌ای جدید از کنسول‌ها را به بازار معرفی کرد و از آن زمان محبوبیت بسیاری بین گیمرها به دست آورده است. Steam Deck با هدف قرار دادن طرفداران بازی‌های کامپیوتر شخصی موفق شد فروش رضایت‌بخشی را تجربه کند و پیش‌بینی می‌شود فروش این کنسول در سال جاری از مرز ۳ میلیون دستگاه عبور کند.

در پایان، باید به این موضوع اشاره کنیم که با معرفی کنسول‌های دیگری مثل Ayaneo 2 و ROG Ally، لنوو باید ویژگی خاصی به Legion Go اضافه کند تا به محصولی پرطرفدار و متمایز در دنیای کنسول‌های دستی تبدیل شود.

همچنین بررسی کنید ...

نینتندو سوییچ ۲, نبرد حدس‌ها برای یافتن نامی درخشان!

کنسول نینتندو سوییچ، دنیای بازی را فتح کرد و به سلطان بلامنازع نسل خود تبدیل …