PS5 دلالان خریدار ندارد

6546566556 - PS5 دلالان خریدار ندارد

طی پاندمی کرونا و کمبود جهانی تراشه‌های الکترونیکی، این تنها کارت‌های گرافیک نبودند که مورد توجه سودجویان قرار گرفتند و خرید کنسول بازی PS5 سونی با قیمت رسمی آن تقریباً غیر ممکن شده بود. حالا به نظر می‌رسد با افزایش تولید پلی استیشن 5، سودجویان ناچار شده‌اند حتی آن را زیر قیمت آگهی کنند. جزئیات را در ادامه بخوانید.

در خلال سال‌های 2020 و 2021 میلادی تهیه یک کنسول پلی استیشن 5 با همان قیمت پیشنهادی سونی تقریباً غیر ممکن بود. در طرف مقابل سودجویان با توسل به روش‌های غیرعادی اقدام به خرید کنسول پلی استیشن 5 و عرضه آن با قیمت بسیار بیشتر می‌کردند. حتی در برخی مقاطع از سوی فروشندگان و خود سونی تلاش‌هایی مقابله با سودجویان صورت گرفت اما چندان موفق نبود.

با وجود تداوم کمبود کنسول پلی استیشن 5 تا اوایل سال 2021، اما وضعیت عرضه آن از انتهای آن سال بهبود پیدا کرد و در سال 2022 بهتر هم شد. به این ترتیب خریداران بیشتری شانس تهیه یک کنسول PS5 با قیمت معقول را پیدا کردند.

534534534534 - PS5 دلالان خریدار ندارد
قیمت دلالان در سال 2020

در حالی که روزگاری قیمت PlayStation 5 در وب سایت eBay به بیش از 1500 دلار رسیده بود، طبق گزارش TechSpot حالا بین 450 تا 499 دلار قیمت دارد که در برخی حراجی‌ها 380 دلار هم فروخته می‌شود. بدیهی است پلی استیشن 5 دست دوم از این هم ارزان‌تر باشد.

همان‌طور که حدس می‌زنید، پلی استیشن 5 روی دست بسیاری از سودجویان باد کرده و ناچار به عرضه آن با قیمت کمتر شده‌اند. جالب اینکه کاربران برای سودجویان روزهای بدتری را هم آرزو کرده‌اند. یک کاربر می‌نویسد: امیدوارم مجبور شوند قیمت‌های خود را تا 230 دلار کاهش بدهند.

ممکن است طی ماه‌های پیش رو با نزدیک‌تر شدن به عرضه احتمالی پلی استیشن 5 پرو، از تقاضا برای مدل معمولی PS5 کاسته شود و سودجویان ناچار به فروش کنسول‌های خود با قیمت پایین‌تر شوند. البته لازمه آنچه که گفته شد درستی شایعه عرضه PS5 Pro در سال 2024 است. گفته می‌شود این مدل جدید توانایی بهتری در Ray Tracing دارد و نسخه سریع‌تری هم خواهد بود.

منبع : شهر سخت افزار

 

همچنین بررسی کنید ...

BitBoy One, یک کنسول دستی بازی و ماینینگ ارز دیجیتال!

Ordz Games با معرفی BitBoy One انقلابی در دنیای بازی‌های دستی ایجاد کرده است. این …