بازی Quantum Break چرا از گیم پس خراج شد؟

شرکت مایکروسافت در یک بیانیه تایید کرد که خروج بازی Quantum Break از سرویس گیم پس، به دلیل بروز مشکلات مربوط به مجوز بوده است و در آینده رفع خواهد شد.

اخیرا مشخص شد که بازی Quantum Break قرار است در تاریخ ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ (۱۵ آوریل ۲۰۲۳) از فهرست بازی‌های سرویس ایکس باکس گیم پس (Xbox Game Pass) خارج شود. با توجه به اینکه خارج شدن بازی‌ها و ورود عناوین دیگر به صورت چرخه‌ای از سرویس اشتراکی شرکت مایکروسافت جای تعجبی ندارد اما به نظر می‌رسد خارج شدن یک بازی انحصاری از این کتابخانه جای تعجب داشته باشد. با این حال مایکروسافت به طور خاص، توضیحی برای خروج بازی Quantum Break از گیم پس ارائه کرده است.

مایکروسافت در بیانیه‌ای تأیید کرد که بازی تیراندازی علمی-تخیلی Quantum Break از شرکت رمدی اینترتینمنت (Remedy Entertainment)، به دلیل مشکلات مجوز از سرویس گریم پس خارج می‌شود. با این حال مایکروسافت به طور دقیق به جزئیات مشکلات مجوز این بازی اشاره نکرد. این اولین بار نیست که بازی‌های انحصاری شرکت مایکروسافت به خاطر مشکلات لایسنس، از سرویس گیم پس خارج شده‌اند؛ برای مثال در گذشته بازی‌های فرانچایز Forza نیز به دلیل مشکلات مربوط به مجوزها از دسترس مشترکان خارج شده بودند.

با این حال مایکروسافت توضیح داد که به صورت داخلی روی این مشکل کار می‌کند و با انجام برخی مذاکره‌ها، بازی Quantum Break در نهایت به ایکس باکس گیم پس باز خواهد گشت. اینکه دقیقا چقدر طول می‌کشد بازی تیراندازی شرکت رمدی دوباره در دسترس مشترکان قرار گیرد، هنوز مشخص نیست اما بازیکنان می‌توانند از بازگشت آن مطمئن باشند.

منبع : گیم فا

 

خروج از نسخه موبایل