آپدیت نسخه‌ جدید فریمور PS3 منتشر شد

به‌ تازگی به‌روزرسانی نسخه‌ی ۴.۹۰ نرم‌افزار PS3 منتشر شده است که شامل برخی بهینه‌سازی‌ها در عملکرد و پایداری بازی‌های این کنسول می‌شود.

با وجود اینکه نزدیک به دو دهه از عمر پلی استیشن ۳ می‌گذرد و در این سال‌ها، نسل‌ها گذر کرده و کنسول‌های پلی استیشن ۴ و پلی استیشن ۵ عرضه شده‌اند، شرکت سونی در اقدامی غافلگیرکننده، به‌روزرسانی جدیدی برای پلی استیشن ۳ منتشر کرده و صرف‌نظر از سن و سال این کنسول، به‌پشتیبانی از آن ادامه داده است.

اگرچه سونی به‌صورت رسمی اعلام نکرده است که این آپدیت شامل حل مشکلات امنیتی نیز می‌شود یا نه اما طبق جزئیات منتشر شده از آن، به‌روزرسانی نسخه‌ی ۴.۹۰ فریمور پلی استیشن ۳ به پایداری و عملکرد این کنسول کمک خواهد کرد. حجم آپدیت جدید کمتر از ۱ گیگابایت است و درصورتی که روی کنسول نصب شود، تغییر خاصی قابل مشاهده نیست.

این احتمال وجود دارد که سونی و تیم پشتیبانی از پلی استیشن ۳، کدها یا حفره‌های مخرب جدیدی در نرم‌افزار این کنسول پیدا کرده و تصمیم گرفته‌اند تا قبل از اینکه این اشکالات همگانی شود، با انتشار آپدیتی جدید، آن‌ها را برطرف کنند. بسیاری از شرکت‌ها جهت پیدا کردن باگ‌ها و منافذ امنیتی سیستم‌های خود، جایزه‌ای تعیین می‌کنند تا قبل از اینکه پای هکرها به راه‌های نفود باز شود، برای همیشه جلوی آن‌ها را بگیرند و احتمال دارد به‌روزرسانی اخیر نیز نتیجه‌ی همین رویه باشد.

PS3 سال‌ها پیش و قبل از شروع نسل هشتم جیلبریک شده بود و اگر هم‌اکنون یکی از این کنسول‌ها را داشته باشید می‌توانید به‌ لطف نرم‌افزارهای غیرمجازِ متنوع، انواع و اقسام کارها از اجرای غیرقانونی بازی‌ها گرفته تا نصب شبیه‌ساز کنسول‌های قدیمی (شامل عناوین قبل از دوران پلی استیشن ۱ هم می‌شود) را انجام دهید.

 

منبع : گیم فا

 

 

خروج از نسخه موبایل