بازار کنسول بازی در اختیار PlayStation

645645654 - بازار کنسول بازی در اختیار PlayStation

شرکت مایکروسافت گزارش‌های تحقیقاتی جدیدی را به اشتراک گذاشته است که نشان می‌دهند PlayStation بیش از ۷۰ درصد بازار کنسول را در اختیار دارد.

آقای برد اسمیث (Brad Smith)، رئیس شرکت مایکروسافت، در کنفرانس مطبوعاتی روز گذشته مایکروسافت، مدارک و آماری را ارائه داد که مبنی بر آن‌ها، رگولاتوری‌ها و سازمان‌های تنظیم بازار باید خرید کمپانی اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) را تایید کنند. طبق جزئیات به اشتراک گذاشته شده، در ژاپن 96 درصد، اروپا 80 درصد و در سرتاسر جهان 70 درصدِ بازار بازی‌های کنسولی متعلق به سونی است.

اسمیث در این باره گفت: «این آمار و ارقام در دو دهۀ اخیر به شکل قابل توجه‌ای ثابت بوده‌اند. حتی در سال گذشته که سونی مشکل تامین سخت‌افزار و کنسول را داشت، شاهد یک عملکرد مالی مناسب برای آن‌ها بودیم.»

با این وجود، اسمیث آمار اختصاصی مربوط به منطقۀ آمریکا را ارائه نداد که یکی از مهم‌ترین نواحی محسوب شده و گیمرهای آن هزینۀ زیادی روی بازی‌های ویدیویی متحمل می‌شوند. همچنین، مایکروسافت در جریان کنفرانس مطبوعاتی خود، قرارداد منعقد شده با نینتندو مبنی بر ارائۀ سری Call of Duty روی پلتفرم‌های نینتندو تا 10 سال آینده را اعلام کرد.

منبع : گیم فا

 

همچنین بررسی کنید ...

مایکروسافت از کنترلر معلق Xbox S طرح Dune رونمایی کرد

مایکروسافت در آستانه اکران فیلم Dune: Part Two، از دو محصول جذاب رونمایی کرد که …