ایکس‌باکس حال خوبی ندارد

درآمد گیمینگ بخش ایکس‌باکس شرکت مایکروسافت در سه ماهه منتهی به دسامبر ۲۰۲۲ نسبت به سال گذشته با افتی ۱۳ درصدی همراه بوده است.

مایکروسافت روز سه‌شنبه در جدیدترین گزارش مالی خود اعلام کرد که درآمد محتوا و سرویس‌های ایکس باکس در سه ماهه گذشته ۱۲ درصد کاهش یافته و از طرف دیگر، درآمد بخش سخت‌افزار ۱۳ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل کاهش یافته است. ظاهراً عدم عرضه بازی‌های بزرگ جدید در سه ماهه منتهی به دسامبر سال گذشته میلادی، در کاهش درآمد ایکس باکس تاثیر گذار بوده است.

مایکروسافت در خصوص درآمد محتوا و سرویس‌های ایکس باکس گفت: «درآمد این بخش‌ها در مقایسه با سال قبل با کاهش در محتوای فرست پارتی و درآمد کمتر در محتوای ثرد پارتی با کاهش همراه بود که تا حدی با رشد مشترکین سرویس Xbox Game Pass جبران شده است.»

این در حالی است که مایکروسافت در سه ماهه منتهی به دسامبر 2021، دو بازی Forza Horizion 5 و Halo Infinite را منتشر کرد که هر دو عنوان برای ایکس باکس رکوردهای جدیدی را در زمان عرضه به ثبت رساندند.

البته کاهش درآمد ایکس باکس در سه ماهه اخیر مطابق انتظارات مایکروسافت بوده است. پیش‌تر ایمی هود (Amy Hood)، مدیر بخش مالی مایکروسافت در ماه اکتبر اظهار داشت که انتظار دارد درآمد بخش گیمینگ تا حد متوسطی کاهش یابد.

همچنین مایکروسافت در گزارش مالی خود اعلام کرد که تعداد کاربران فعال ماهانه ایکس باکس در سه ماهه دوم به ۱۲۰ میلیون نفر رسیدند. این شرکت همچنین آمارهای جدید اشتراک سرویس گیم پس را نیز گزارش کرد.

منبع : گیم فا

 

خروج از نسخه موبایل