کنترلر Stadia به بلوتوث متصل می شود

داستان سرویس گیمینگ ابری گوگل، داستان کوتاهی بود. ۳ سال و نیم پیش سرویس بازی ابری گوگل استیدیا (Stadia) رسما معرفی شد. اوایل پاییز امسال هم رسما اعلام شد که سرویس گوگل استیدیا (Stadia) در دی ماه پیش‌رو برای همیشه از دسترس خارج می‌شود. در دی ماه هستیم و پس از پایان به این ایده گوگل، اعلام شه که کنترلر Stadia به زودی از طریق بلوتوث قابل استفاده خواهد شد.

ادامه حیات کنترلر Stadia با آپدیت جدید

پیش از این گوگل اعلام کرد که سرویس Stadia خود را در ۲۸ دی ۱۴۰۱ قطع خواهد کرد. این موضوع سوالات زیادی را در پی داشت، از جمله اینکه چه اتفاقی برای کنترلر استادیا که به این سرویس وابسته بود، خواهد افتاد.

در پاسخ به این ابهام، گوگل به تازگی اعلام کرده که یک ابزار سلف سرویس را منتشر خواهد کرد که به مشتریان اجازه می دهد بلوتوث را روی کنترلر Stadia فعال کنند. این یک ویژگی غیرفعال کنترلر بود که در سیستم عامل آن تا کنون در دسترس نبود.

گوگل گفت:

ما همچنین اخباری درباره بلوتوث داریم: هفته آینده یک ابزار سلف سرویس را برای فعال کردن اتصالات بلوتوث در کنترلر Stadia شما منتشر خواهیم کرد.

پس از فعال شدن بلوتوث، کنترلر Stadia می تواند به عنوان یک کنترلر استاندارد بلوتوثی با دستگاه های دیگر استفاده شود. این چیزی است که در حال حاضر نمی توان انجام داد زیرا کنترلر Stadia برای اتصال و کار مستقیم با سرویس ابری Stadia در نظر گرفته شده بود. این به روز رسانی باید به مشتریان Stadia اجازه دهد به جای اینکه بعد از ۲۸ دی ۱۴۰۱ از کنترلر برای سرویس گوگل استفاده کنند، با دستگاه های دیگر از آن استفاده کنند.

منبع : ترنجی

 

خروج از نسخه موبایل