گران‌ترین کارت گرافیک جهان را بشناسید

4324532432 - گران‌ترین کارت گرافیک جهان را بشناسید

شاید برای شما هم جذاب باشد که بدانید گران ترین کارت گرافیک جهان چه نام دارد، چه مشخصاتی دارد، قیمتش چقدر است و چه شرکتی آن را می‌سازد؟

عدم تعادل میان عرضه و تقاضا پس از همه‌گیری کرونا و هم‌چنین کمبود تراشه‌های جهانی، باعث شد تا قیمت کارت های گرافیک سر به فلک بکشد. در این میان، با روند رو به رشد دورکاری و محبوبیت بازی‌های کامپیوتری مشتریان بیش‌تری نسبت به قبل، به خرید پردازنده‌های گرافیکی روی آوردند. به‌دلیل تنگناهای موجود در عرضه و واردات و کمبود جهانی چیپ، شرکت‌ها سال گذشته در تامین تقاضا ناتوان بودند. علاوه بر آن، ماینرها و اسکالپرها نیز با احتکار کارت های گرافیکی، منجر به کمبود بیش‌تر و افزایش شدید انواع GPU شدند.

با پیشرفت‌های قابل توجه در حوزه هوش مصنوعی پیچیده مانند ChatGPT و هنر مبتنی بر AI، تقاضا برای سخت‌افزار پیچیده به‌منظور توسعه هوش مصنوعی مذکور در حال افزایش است. بنابراین جای تعجب نیست که گران ترین کارت گرافیک جهان، نه برای بازی یا کارهای روزمره، بلکه به‌منظور آموزش و محاسبات با کارایی بالا از طریق هوش مصنوعی طراحی شده است.

74674567456 - گران‌ترین کارت گرافیک جهان را بشناسید

مشخصات گران ترین کارت گرافیک جهان

سریع‌ترین و البته گران ترین کارت گرافیک جهان، Nvidia A100 نام دارد. این GPU به‌عنوان بخشی از سیستم DGX 100 انویدیا که برای مراکز داده AI طراحی شده، به‌فروش می‌رسد. DGX 100 پشته‌ای از هشت کارت انویدیا A100 است که قدرت آن از طریق بهینه‌سازی‌ها با هزاران پردازنده گرافیکی برابری می‌کند. آخرین نسل A100 دارای 80 گیگابایت حافظه با پنهای باند حداکثر 2 ترابایتی است. پس از جفش شدن این چیپ از طریق پل‌های NVLink انویدیا، پنهای باند و قدرت محاسباتی به‌طور قابل توجهی افزایش می‌یابد.

با استفاده از فناوری MIG (کارت گرافیک چندنمونه‌ای)، می‌توان این پردازنده گرافیکی را به هفت نمونه GPU تقسیم کرد تا 7 بار کاری مختلف را به‌طور موازی اجرا کند. گران ترین کارت گرافیک جهان بر اساس فرآیند ساخت پیشرفته 7 نانومتری TSMC ساخته شده، بنابراین در عین کاهش مصرف انرژی، قدرت پردازش بیش‌تری را به ارمغان می‌آورد. این چیپ گرافیکی به 7000 هسته پردازشی 64 بیت و 3500 هسته پردازشی 32 بیت CUDA، همراه با بیش از 400 هسته تنسور مجهز شده است. کارت گرافیک Nvidia A100 با قیمتی بیش از 30 هزار دلار، گران ترین GPU موجود در بازار لقب گرفته است.

منبع : گجت نیوز

 

همچنین بررسی کنید ...

به‌روزرسانی Halo Infinite در راه است: جزئیات و تاریخ انتشار

خبر داغ برای طرفداران Halo Infinite! به‌روزرسانی جدید بازی با محتوای جذاب در تاریخ 29 …