بیش از هفت هزار بازی روی Steam Deck قابل اجراست

هما‌نطور که شما همراهان گرامی احتمالا از آن مطلع هستید، شرکت Valve با راه‌اندازی سیستم Steam Deck Verified به کاربران اجازه داده است تا به‌ راحتی تشخیص دهند که چه اثری روی این فروشگاه دیجیتالی با کنسول Steam Deck سازگاری دارد.

حال براساس تازه‌ترین اخبار دنیای بازی، بیش از ۷۰۰۰ ویدیوگیم در فروشگاه دیجیتالی استیم در دسترس هستند که می‌توان آن‌ها را روی استیم دک تجربه کرد.

رقم اعلام‌‌ شده با جست و جو در اطلاعات موجود در وبسایت SteamDB به‌دست آمده است. در حال حاضر تعداد ۴۴۱۹ بازی عنوان Playable (قابل بازی) را با خود به یدک می‌کشند. از طرفی دیگر نیز، ۲۷۰۹ عدد بازی به‌عنوان Verififed (تاییدشده) شناخته می‌شوند. مجموع این ارقام به عدد ۷۱۲۸ می‌رسد. آثاری که عنوان Playable برای آن‌ها در نظر گرفته شده به خوبی روی کنسول استیم دک اجرا می‌شوند. بااین حال ممکن است کاربران با برخی اخطار‌ها مواجه شوند. برای مثال ممکن است در حین تجربه آن‌ها با برخی تنظیمات گرافیگی و بصری سر و کار داشته باشید.

از طرفی دیگر این امکان وجود دارد که نیاز به دانلود یک طرح کنترل سفارشی داشته باشید و به فونت‌های خیلی کوچکی برخورد کنید. در آن‌ سوی میدان اما آثاری که عنوان Verififed را با خود حمل می‌کنند، در وضعیت بهتری قرار دارند و به همان اندازه که توسعه‌دهنده در نظر داشت، عالی عمل می‌کنند.

جالب است بدانید نینتندو کنسول دستی خود را با شعار «بیش از ۵۰۰۰ بازی» تبلیغ می‌کند. وجود آثار زیاد روی هر دستگاه بدون شک روی جلب توجه گیمرها به آن تاثیر دارد.

در حال حاضر آثار جدید با رسیدن به زمان انتشار رسمی، تایید سازگاری خود را با کنسول دستی شرکت ولو از جانب سازندگان دریافت می‌کنند. برای مثال می‌توانیم به بازی Last of Us Part 1 اشاره کنیم که چندی پیش سازندگان آن سازگاری این اثر با استیم دک را تایید کردند. همچنین ولو در حال کار روی فهرست و کاتالوگ آثار قدیمی‌تر است. توسعه‌دهندگان این آثار قدیمی با انتشار یک به روز‌رسانی اجرا آثار خود روی استیک دک را هموار می‌کنند.

منبع : زومجی

 

خروج از نسخه موبایل