ایکس باکس وان بر رقبایش می تازد

شاید ایکس‌باکس وان از نظر فروش و آمار و ارقام فروش سخت افزاری عملکرد آنچنان خوب و قابل توجیحی نداشته باشد و نتوانسته باشد از نظر رقابت با سایر پلتفرم‌ها و سازندگان در نسل هشتم رقابت کند اما به نظر می‌رسد که این کنسول با وجود همه این مسائل هنوز هم می‌تواند درآمد زایی مناسبی برای مایکروسافت داشته باشد و به عنوان یکی از بهترین منابع درآمد آن‌ها به شمار برود. جزئیات بیشتر را در این زمینه در ادامه اشاره خواهم کرد.

sad - ایکس باکس وان بر رقبایش می تازد

اگر بخواهم دقیق‌تر توضیح دهم و پاراگراف قبلی را شفاف سازی کنم باید به ذکر این نکته بپردازم که در واقع به نظر می‌رسد که فروش و درآمد بازی‌های دیجیتالی روی ایکس‌باکس وان بسیار بیشتر از چیزی است که روی کنسول‌های نسل هشتمی سونی و نینتندو یعنی پلی‌استیشن ۴ و سوییچ انجام می‌شود. این موضوع را دنیل احمد (Daniel Ahmad) تحلیلگر گروه Niko Partners در پست جدیدی در ResetEra اعلام کرده است.

البته این نباید برای هیچ کس شوکه کننده و مایه تعجب و شگفت زدگی باشد. نینتندو همیشه در طول دوره فعالیت خود در چند دهه اخیر و درست از زمان آغاز فعالیت خود تا همین امروز، همیشه در فروش بازی‌های دیجیتالی مشکل داشته و ضعیف عمل کرده طوری که هرگز موفق به اصلاح و برطرف کردن این مشکل نیز نشد تا همچنان ادامه پیدا کند. البته آن‌ها با آخرین کنسول خود یعنی سوییچ اوضاع بهتری پیدا کردند اما هنوز هم کافی نیست تا به جبران این عقب ماندگی برسند. همچنین سونی نیز در این زمینه کمی دیر دست به کار شد تا دیگر توان رقابت و رسیدن به سرویس‌های مبتکرانه و خلاقانه مایکروسافت نظیر Game Pass و Backward Compatibility را نداشته باشد. همانطور که می‌دانید این سرویس‌ها توسط مایکروسافت ابداع شدند تا روی کنسول نسل هشتمی آن‌ها به کار گرفته شوند که هدف اصلی از ساخت و ابداع هر دوی این سرویس‌ها بالا بردن فروش دیجیتالی بازی‌های ویدیویی بوده است که در انجام این کار نیز بسیار موفق ظاهر شدند چرا که این سرویس‌ها اجازه دسترسی بازی‌بازان به تعداد زیادی از بازی‌های مختلف، از جمله بازی‌های کوچک و مستقل تا بازی‌های بزرگ و AAA و فرست پارتی را می‌دهد که در طول زمان نیز دائما به تعداد آن‌ها اضافه خواهد شد و لیست آن بزرگ‌تر خواهد شد. بدین ترتیب فروش و استقبال از بازی‌های دیجتالی روز به روز بیشتر و بیشتر می‌شود تا جایی که امروز می‌توان مایکروسافت و ایکس‌باکس وان را پیشرو و پرچمدار فروش بازی‌های دیجتالی در نسل هشتم دانست.

همچنین این موضوع به خوبی نشان می‌دهد که اگر چه مایکروسافت در نسل هشتم قدم‌های اشتباه زیادی داشت و خطاهای زیادی انجام داد، اما هنوز هم نقطه تکیه گاه خوبی دارند تا به آن اتکا کنند و دوباره به بازار فروش کنسول‌ها بازگردند. امیدواریم آن‌ها این کار را در نسل آینده نیز ادامه دهند چون قطعا باعث تقویت و بهبود اوضاع آن‌ها خواهد شد.

منبع : وینفون

خبر پیشنهادی

534534534 310x165 - خالق Xbox از AMD عذرخواهی کرد

خالق Xbox از AMD عذرخواهی کرد

سال پیش در چنین روزی، مایکروسافت یکی از بی سابقه‌ترین تصمیمات را در دنیای سخت …