High On Life محبوب‌ترین بازی ایکس‌باکس گیم پس ۲۰۲۲ شد

به گفته‌ی کمپانی مایکروسافت، بازی تیراندازی و علمی‌تخیلی استودیوی Squanch Games نه تنها محبوب‌ترین بازی حال حاضر سرویس گیم پس است، بلکه بزرگترین عرضه‌ی گیم پس در سال ۲۰۲۲ نیز محسوب می‌شود. از طرفی این بازی بزرگترین عرضه‌ را برای بازی‌های مستقل از آثار انحصاری در تاریخ گیم پس به نام خود ثبت کرده است.

مایکروسافت البته اعلام کرده این بازی تنها به دو رکورد ذکر شده بسنده نکرده و بزرگ‌ترین بازی تک‌ نفره روی سرویس گیم‌ پس در هفته‌ی اول عرضه است. این آمار بر اساس تعداد ساعت‌هایی که بازی در در پنج روز اول انتشار توسط بازیکنان تجربه شده، ثبت شده است.

گفتنی است که در این بازی، بازیکنان نقش یک شکارچی جایزه بگیر تازه کار را بازی می‌کنند که با کمک تفنگ‌های سخنگو به دنبال نابود کردن کارتل G3 است. این گروه جنایتکار، گونه‌های بیگانه را به مواد مخدر تبدیل می‌کند. این بازی از زمان عرضه در ۱۳ دسامبر (۲۱ آذر) اثر جدید اسکوانچ گیمز برای ایکس‌باکس و رایانه‌های شخصی، به عنوان محبوب‌ترین بازی گیم پس از آثاری نظیر فورزا هورایزن ۵، رینبو سیکس، ماینکرفت، هیلو اینفینیت، فیفا ۲۲ و Lego Star Wars: The Skywalker Saga پیشی گرفته است. این یک دستاورد قابل توجه برای اثری که بیشتر مانند یک بازی مستقل است. البته دلایل زیادی نیز برای این موضوع وجود دارد.

یکی از دلایل آن این است که High On Life روی پلتفرم‌های رقیب در دسترس نیست و در واقع هیچ نسخه‌ای از بازی روی نینتندو سوییچ یا پلی‌استیشن وجود ندارد. از طرفی بازی در ماه دسامبر عرضه شد و عملا بازی خاصی برای رقابت با آن وجود نداشت. همچنین تاخیر در انتشار بازی‌هایی نظیر ردفال و استارفیلد باعث شده بود تا گیم پس به طور کلی در سال جازی بازی چندان مهم و مورد انتظاری به خود نبیند.

البته می‌توان گفت که این بازی از سوی سازنده‌ی ریک و مورتی معرفی شده، بنابراین انتظار برای آن از همان ابتدا بالا بوده است.

منبع : مجله دیجی کالا

 

خروج از نسخه موبایل