HoloLens مایکروسافت به ارتش آمریکا می پیوندد

مایکروسافت در ماه اکتبر اعلام کرد هیچ نقشه‌ی راهی برای هولولنز وجود ندارد زیرا تمرکز اصلی این شرکت روی قرارداد ارتش معطوف شده است. شاید این موضوع همچنان یک راز باشد که غول فناوری اهل ردموند چگونه توانست در مدت کوتاه دوماه، این‌کار را انجام دهد، به‌خصوص این‌که نمی‌دانیم IVAS از چه نظر بهبود یافته است.

علاوه‌براین ارتش ایالات‌متحده هنوز بیانیه‌ای منتشر نکرده است که نشان دهد آیا IVAS همه‌ی الزامات موردنظر را دارد خیر، اما با توجه به این‌که سربازان می‌توانند از آن در میدان نبرد واقعی استفاده کنند، احتمالاً به موفقیتی در همان سطح دست یافته است. به گزارش MsPoweruser، این امر منجر به ارائه‌ی دو نسخه‌ از هدست با نام IVAS 1.0 و IVAS 1.1 شد که ۵۰۰۰ واحد از هرکدام، دراختیار ارتش آمریکا قرار خواهد گرفت. البته تفاوت میان این دو مدل هنوز مشخص نیست.

اگر طرح‌ها و گزارش‌های اخیر درمورد IVAS کاملاً واقعیت داشته باشند، مایکروسافت موفق شده است یکی از بزرگ‌ترین موانع موجود در دستگاه هولولنز را رفع کند؛‌ دستگاهی که به‌دلیل اخبار منفی اخیر و نقشه‌ی راه نامشخص، آینده‌ای مبهم دارد. اسکات ایوانز، معاون واحد واقعیت ترکیبی مایکروسافت اخیراً اعلام کرده است شرکت متبوعش فقط به‌دنبال ارائه‌ی طراحی مناسب برای تبدیل هولولنز به محصولی معنادار است. درصورتی‌که برنامه‌ی همکاری مایکروسافت با ارتش آمریکا به‌خوبی پیش برود، این شرکت می‌تواند با تمرکز بیشتر روی برنامه‌های بعدی خود برای نسخه‌های آینده‌ی هولولنز کار کند.

منبع : زومیت

 

خروج از نسخه موبایل