مدیرعامل انویدیا از به‌کارگیری هوش مصنوعی پیشرفته در نسل جدید DLSS خبر داد

هوش مصنوعی قدرتمندتر، دنیای بازی‌ها را متحول می‌کند: DLSS انویدیا با قابلیت‌های جدید رونمایی شد

جنسن هوانگ، مدیرعامل شرکت انویدیا، در مصاحبه‌ای اخیر به قابلیت‌های آینده‌ی فناوری DLSS، که انقلابی در زمینه گرافیک بازی‌های کامپیوتری ایجاد کرده است، اشاره کرد. وی در این مصاحبه مدعی شد که هوش مصنوعی در نسل بعدی DLSS نقشی اساسی ایفا خواهد کرد و شاهد قابلیت‌های جدید و شگفت‌انگیزی در این زمینه خواهیم بود.

نسلی فراتر از سوپر رزولوشن

فناوری DLSS که در حال حاضر مورد استفاده قرار می‌گیرد، از هوش مصنوعی برای ارتقای وضوح تصویر و نرخ فریم بازی‌ها بدون افت کیفیت استفاده می‌کند. با این حال، به گفته‌ی هوانگ، نسل جدید DLSS فراتر از این‌ها عمل خواهد کرد و هوش مصنوعی در آن وظایف متعددی از جمله تولید بافت‌ها و اشیا، ارتقای مدل‌های سه‌بعدی و حتی ساخت شخصیت‌های درون بازی را بر عهده خواهد داشت.

هوانگ در صحبت‌های خود به مثال جالبی اشاره کرد و گفت: “فرض کنید در یک بازی گروهی، 6 شخصیت حضور دارند. ممکن است 2 نفر از این شخصیت‌ها واقعی باشند و 4 نفر دیگر توسط هوش مصنوعی ساخته شده باشند.”

دستیار هوشمندی برای گیمرها

مدیرعامل انویدیا در ادامه‌ی صحبت‌های خود به کاربردهای فراتر از بازی‌ها نیز اشاره کرد و از هوش مصنوعی به عنوان دستیاری هوشمند برای گیمرها یاد کرد. به گفته‌ی وی، این هوش مصنوعی می‌تواند به گیمرها در مراحل مختلف بازی کمک کند و حتی در صورت نیاز، کنترل بازی را به دست بگیرد.

انتظارات برای DLSS نسل بعد

هنوز مشخص نیست که تمام قابلیت‌های ذکر شده توسط هوانگ در نسل بعدی DLSS ارائه خواهند شد یا خیر. با این حال، صحبت‌های وی نشان‌دهنده‌ی جهشی بزرگ در زمینه هوش مصنوعی و کاربردهای آن در دنیای بازی‌ها است.

نظر شما چیست؟

به نظر شما هوش مصنوعی چه نقشی در آینده‌ی صنعت بازی‌های کامپیوتری خواهد داشت؟ آیا نسل جدید DLSS انویدیا می‌تواند انقلابی در این زمینه ایجاد کند؟ دیدگاه‌های خود را در مورد این موضوع با ما به اشتراک بگذارید.

همچنین بررسی کنید ...

آینده بازی‌های نینتندو, انحصار یا همگانی؟

نینتندو در مقابل جریان: پایبندی به بازی‌های انحصاری در حالی که شرکت‌های بزرگ بازی‌سازی مانند …