پلی‌استیشن و Xbox به دنبال خرید استودیو

به نظر می‌رسد که پس از انتشار کنسول‌های جدید و نسل نهمی سونی (Sony) و مایکسروسافت (Microsoft)، هم پلی‌استیشن و هم ایکس‌باکس به دنبال تقویت کردن و افزایش تعداد استودیوهای فرست-پارتی (First-party) و انحصاری ساز خود هستند.

34634634 - پلی‌استیشن و Xbox به دنبال خرید استودیو

طبق گزارش جدیدی که منتشر شده است، به نظر می‌رسد که هر دو شرکت سونی و مایکروسافت به طور جدی قصد دارند تا استودیوها و توسعه دهندگان جدیدی را خریداری کرده و به انصار خود درآورند. همچنین گفته می‌شود که تنها مایکروسافت و سونی نیستند که به دنبال تصاحب سایر استودیوها می‌باشند، بلکه بیشتر شرکت‌های صاحب نام در این صنعت به فکر توسعه‌ی استودیوهای تحت تصاحب خود افتاده‌اند.

این اطلاعات به وسیله برد سمز (Brad Sams) منتشر شده است که یکی از اینسایدرهای تقریبا مطمئن صنعت بازی‌های ویدیویی می‌باشد. سمز به تازگی ویدیوی جدیدی را در کانال یوتیوب (YouTube) خود منتشر کرده است که در آن در مورد برخی از اتفاقات و خبرهایی، که بیشتر مربوط به خرید استودیوهای جدید است، صحبت می‌کند. سمز خاطرنشان کرد که اگر چه طی چند سال گذشته، مایکروسافت تعداد زیادی استودیوی جدید خریداری کرده است، اما این شرکت همچنان در تلاش است تا توسعه دهندگان بیشتری را به استودیوهای مجموعه‌ی ایکس‌باکس (Xbox Game Studios) اضافه نماید.

در همین حال، گفته می‌شود که سونی نیز مانند مایکروسافت به دنبال تصاحب استودیوهای مستعد و جدید است. همچنین سمز گفت که پلی‌استیشن در این زمینه نسبت به رقبا آنچنان فعالیتی نداشته است و رقبای این شرکت در زمینه‌ی تصاحب استودیوهای جدید نسبت به سونی بهتر عمل کرده‌اند.

در ادامه

جالب‌ترین قسمت گزارش سمز این است که وی به اضافه شدن دو شرکت بزرگ دیگر، گوگل (Google) و آمازون (Amazon)، به این صنعت و گسترده شدن رقابت بین شرکت‌های متفاوت در زمینه‌ی بازی‌های ویدیویی اشاره می‌کند که آن‌ها نیز به دنبال تصاحب استودیوهای مستعد و متعددی هستند تا گستره‌ی فعالیت خود در صنعت بازی‌های ویدیویی را بیش از پیش کنند.

گفته می شود که گوگل و آمازون، که بیش‌تر به عنوان شرکت‌های خدماتی شناخته می‌شوند تا توسعه دهندگان عناوین ویدیویی، نیز خرید استودیوهای جدید را دنبال می‌کنند. هر دو شرکت هنوز به وضوح در تلاش‌اند تا خدمات ابری برای بازی‌های مختلف را بر روی سرویس‌های لونا (Luna) و استدیا (Stadia) گسترش دهند و همچنین در حال صرف هزینه‌های کلانی برای سرمایه گذاری بر روی توسعه‌ دهندگان عناوین ویدیویی می‌باشند.

الکترونیک آرتز (Electronic Arts) ناشر دیگری است که سمز در گزارش خود به آن اشاره کرده است. این شرکت در گذشته نیز تعداد زیادی استودیو از سراسر جهان خریداری کرده بوده است. بنابراین دیدن اینکه هنوز به دنبال ادامه‌ی این روند می‌باشد، چندان عجیب نیست. در حقیقت، ماه گذشته الکترونیک آرتز اعلام کرد که قصد دارد استودیوی کدمسترز (Codemasters)، استودیوی سازنده‌ی عناوین F1 و Dirt، را به قیمتی معادل ۱٫۲ میلیارد دلار خریداری نماید.

در پایان

در حال حاضر، مشخص نیست که این خریدها چه موقع به پایان رسیده و نهایی می‌شوند، اما بر اساس آنچه که سمز بیان کرده است، سه شرکت مایکروسافت، سونی و الکترونیک آرتز، که نام آن‌ها در طول خبر برده شد، بیشتر از سایر شرکت‌ها شانس خرید استودیوها را دارند. وی همچنین تأکید کرد که توسعه دهندگانی که مورد نظر این شرکت‌ها برای خرید هستند، از بهترین استودیوهای صنعت بازی‌های ویدیویی می‌باشند که خرید آن‌ها دستاورد بسیار بزرگی محسوب می‌گردد.

در مجموع می‌توان گفت که خبرهایی در راه است. خبرهایی که ممکن است در ماه‌های آینده تأثیرات بسیار گسترده‌ای روی صنعت بازی‌های ویدیویی بگذارند و یا به طور کلی این صنعت را متحول نمایند.

نظر شما در رابطه با این خبر چیست؟ به نظرتان این انحصار‌گرایی باعث رشد بازی‌های ویدیویی می‌شود یا به این صنعت ضربه خواهد زد؟ با ما به اشتراک بگذارید.

منبع : گیم فا

 

خبر پیشنهادی

34534534 310x165 - انتشار بازی Scorn احتمالا تا سال 2022 تاخیر دارد

انتشار بازی Scorn احتمالا تا سال 2022 تاخیر دارد

بیانیه‌ی مطبوعاتی اخیر کپلر اینتراکتیو (Kepler Interactive) جزئیاتی از برنامه‌ها و اهداف آینده‌ی آنان را …