اپیک گیمز، سخاوتمندی با طعم ضرر!

اپیک گیمز با اهدای ۸۶ بازی رایگان، نزدیک به ۲۰۰۰ دلار به کاربران خود هدیه داده است. با این وجود، این فروشگاه هنوز برای شرکت سازنده ضررده است.

شرکت اپیک گیمز که با بازی فورتنایت و موتور آنریل انجین شناخته می‌شود، چند سالی است که با راه‌اندازی فروشگاه بازی خود، به دنبال رقابت با استیم، غول دنیای بازی‌های کامپیوتری است.

استراتژی جنجالی:

یکی از استراتژی‌های اپیک برای جذب کاربر، اهدای بازی‌های رایگان به صورت هفتگی است. این کار باعث شده تا این فروشگاه محبوبیت زیادی پیدا کند، اما در عین حال ضررده هم باشد.

آمار و ارقام:

اپیک در سال ۲۰۲۳، ۸۶ بازی به ارزش ۲۰۵۵ دلار را به صورت رایگان ارائه داده است.
نزدیک به ۵۸۰ میلیون بازی رایگان از این فروشگاه دانلود شده است.
این فروشگاه در دسامبر ۲۰۲۳، ۷۵ میلیون کاربر فعال داشته است.
میزان هزینه پرداخت شده در این فروشگاه به ۹۵۰ میلیون دلار رسیده است.

مقایسه با استیم:

استیم در سال ۲۰۲۱، ۱۳۲ میلیون کاربر فعال ماهانه داشته است.
سهم اپیک از سود فروش بازی‌ها ۱۲ درصد و سهم استیم ۳۰ درصد است.

چالش‌ها:

با وجود استقبال از بازی‌های رایگان، فروشگاه اپیک هنوز برای شرکت سازنده ضررده است.
بسیاری از شرکت‌های سازنده بازی به دلیل محبوبیت استیم، عناوین خود را در این فروشگاه عرضه می‌کنند.

نتیجه:

اپیک گیمز با سخاوتمندی و ارائه بازی‌های رایگان، به دنبال جذب کاربر و رقابت با استیم است. با این حال، این استراتژی تاکنون برای این شرکت سودآور نبوده است.

نکات کلیدی:

اپیک گیمز در سال ۲۰۲۳، نزدیک به ۲۰۰۰ دلار بازی رایگان ارائه داده است.
این فروشگاه هنوز برای شرکت سازنده ضررده است.
استیم با اختلاف زیادی، محبوب‌ترین فروشگاه بازی‌های کامپیوتری است.

پیشنهاد:

اپیک گیمز برای سودآوری، نیازمند استراتژی‌های جدیدی به غیر از اهدای بازی‌های رایگان است.

سوال:

به نظر شما چه آینده‌ای در انتظار فروشگاه اپیک گیمز است؟

خروج از نسخه موبایل