بازی‌های Bethesda به پلی استیشن می‌آیند

مایکروسافت برای تائید قرارداد تصاحب اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard)، حاضر است حتی بازی‌های بتسدا (Bethesda) را نیز در اختیار کنسول‌های رقیب قرار دهد.

یکی از نگرانی‌های کمیسیون نظارت بر تجارت آمریکا (FTC) درباره معامله خرید اکتیویژن بلیزارد، این است که احتمالاً مایکروسافت بعد از تصاحب این شرکت، همان رویه‌ای را در پیش بگیرد که درخصوص زنیمکس/ بتسدا (ZeniMax/Bethesda) در پیش گرفت. طبق گزارش‌ها و مواردی که عیناً اتفاق افتاده، ایکس باکس بعد از خرید این ناشر بزرگ، عناوینی که قرار بود روی پلی استیشن منتشر شوند را از این پلتفرم خارج کرد؛ از جمله Redfall, Starfield و Indiana Jones.

در همین رابطه روز گذشته و در جریان دادگاه شنیداری FTC مربوط به خرید اکتیویژن بلیزارد، مایکروسافت اظهار داشت که نیاز دارد تا برخی محتویات انحصاری برای ایکس باکس مهیا کند و از طرفی، هیچکدام از عناوین Redfall و Starfield جامعه خیلی بزرگ و قدیمی روی پلی استیشن نداشتند. ردموندی‌ها ترجیح دادند درباره وضعیت The Elder Scrolls VI سکوت اختیار کنند اما پیت هاینز (Pete Hines)، رئیس بتسدا، خبر انحصاری شدن Indiana Jones بعد از خرید توسط مایکروسافت را تائید کرد.

چنانچه از اسناد مربوط به دادگاه بر می‌آید، ایکس باکس در دفاع از Redfall توضیح داده است که این بازی هیچگونه تاثیری روی فروش سخت‌افزارهای کنسولی ندارد؛ خصوصاً که با نقدها و نمرات «منفی گسترده» و «فروش حداقلی» روبرو شد.

مایکروسافت در ادامه گفت: «در عین حال، ایکس باکس انتظار دارد بسیاری از بازی‌های آینده زنیمکس روی پلتفرم‌های پلی استیشن و نینتندو منتشر شوند.»

منبع : گیم فا

 

خروج از نسخه موبایل