برندگان جنگ‌های کنسولی توسط FTC مشخص شدند

435435354 - برندگان جنگ‌های کنسولی توسط FTC مشخص شدند

کمیسیون نظارت بر تجارت آمریکا (FTC) در جریان تائید یا عدم تائید خرید اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard)، برندگان جنگ‌های کنسولی در نسل‌های گذشته را تعین کرده است.

اگر شما نیز منتظر این هستید تا یک بیانیه رسمی مشخص کند که کدام سخت‌افزار در جنگ‌های کنسولیِ نسل‌های گذشته پیروز شده، خوشبختانه FTC این کار را انجام داده است. این کمسیون اخیراً تعیین کرده است که کدام یک از کنسول‌های پلی استیشن ۳ و ایکس باکس ۳۶۰ یا پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان، برنده بازار فروش شده‌اند.

طی دادگاه هفته جاریِ FTC درباره معامله اکتیویژن بلیزارد، موکلان اسنادی را تحت عنوان «حقیقت‌های پیدا شده» به این کمیسیون تسلیم کرده‌اند که به ارائه حقایق حول این پرونده می‌پردازد. این اسناد که تاریخچه این پرونده را در بر می‌گیرد، شامل جزئیاتی درباره سال‌ها رقابتِ میان سونی و مایکروسافت در بازار بازی‌های ویدیویی است.

اگرچه نسخه عمومی این اسناد، به‌شدت ویرایش شده‌اند تا اسرارِ تجاری موجود در آن‌ها فاش نشوند اما به دو مورد خاص اشاره می‌کنند که دانستن اینکه آن‌ها در یک دادگاه رسمی مورد بررسی قرار گرفته‌اند، بسیار جذاب است. طبق سندها، FTC می‌گوید که «در ایالات متحده، مایکروسافت نسل هفتم را با ایکس باکس ۳۶۰ در مقابل پلی استیشن ۳ پیروز شد» و ضمناً اضافه می‌کند که سونی در نسل هشتم با پلی استیشن ۴، برنده نسل شد».

البته FTC دقیقاً مشخص نمی‌کند که فاکتورهایش برای تعیین برنده چه چیزهایی هستند اما در اینجا احتمالاً معیار اصلی، میزان فروش کنسول‌ها بوده است. اطلاعاتی که قبلاً به‌صورت عمومی منتشر شده بودند، به‌درستی نشان می‌دهند که PS3 در ایالات متحده کمتر از Xbox 360 فروخت؛ هرچند که سونی این اختلاف را در مناطق دیگر دنیا جبران کرد و طبق برخی گزارش‌ها، حتی در آخر نسل هفتم، مایکروسافت و ایکس باکس ۳۶۰ را پشت سر گذاشت. درباره پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان هم نیازی به توضیح نیست؛ تقریباً همه می‌دانند که اوضاع از چه قرار بود.

حتماً متوجه شده‌اید که در مطالب بالا، هیچگونه اشاره‌ای به نینتندو و کنسول‌هایش نشده است. FTC در اسناد خود به این موضوع اشاره می‌کند که «ایکس باکس و پلی استیشن رقبای سرسخت یکدیگرند و نینتندو از آن‌ها متمایز است». طبیعت Hybird سوییچ، تکیه آن روی بازی‌های فرست پارتی و نیز قدرت بسیار ضعیف‌تر این کنسول، آن را از پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس متمایز می‌کند. FTC تحمین می‌زند که PS5 و Xbox Series X حداقل ۲۶ برابر قوی‌تر از نینتندو سوییچ هستند.

با این حال اما مایکروسافت در اسناد خود، خیلی روی اینکه چه کسی برنده نسل‌های قبل شد، دقیق نشده است. شرکت آمریکایی تنها به این موضوع اشاره می‌کند که ایکس باکس به طور ثابت در رقابت بین کنسول‌ها، پشت سر نینتندو و پلی استیشن در رتبه سوم قرار گرفته و جنگ‌های کنسولی را باخته است.

منبع : گیم فا

 

همچنین بررسی کنید ...

اپیک گیمز، سخاوتمندی با طعم ضرر!

اپیک گیمز با اهدای ۸۶ بازی رایگان، نزدیک به ۲۰۰۰ دلار به کاربران خود هدیه …